W przyszłym roku ma zakończyć się budowa Drogowej Trasy Średnicowej. Projekt realizowany od 1986 roku zmierza do końca. W budowie są jeszcze tylko trzy odcinki: jeden w Zabrzu i dwa w Gliwicach. O tym, co słychać na budowie, możecie przeczytać tutaj:
BUDOWA DTŚ W ZABRZU I GLIWICACH - GDZIE SĄ OPÓŹNIENIA? [ZDJĘCIA]
Tak duża inwestycja naturalnie nie wszystkim się podoba. Szczególnie dużo kontrowersji budziła, i nadal budzi, decyzja o poprowadzeniu średnicówki przez ścisłe centrum Gliwic.
Nie da się jednak ukryć, że DTŚ, to również ogromne ułatwienie komunikacyjne. Wiedzą o tym m.in. zabrzanie. Po otwarciu pierwszych odcinków drogi w mieście dojazd samochodem z centrum do Katowic zajmuje już raptem kilkanaście, może 20 minut.
Projektanci i inwestorzy Drogowej Trasy Średnicowej przekonują jednak, że budowa ostatnich odcinków przyniesie kierowcom z Zabrza i Gliwic (a także przejeżdżającym przez te miasta i niezmotoryzowanym mieszkańcom) bardzo wymierne korzyści.
- O 82 proc. spadnie liczba wypadków rejestrowanych na odcinku, na którym powstaje teraz DTŚ. Krótsza trasa, bezkolizyjne skrzyżowana i wyższa średnia prędkość przejazdu spowoduje spadek kosztów paliwa o 47 proc. i eksploatacji o 39 proc. Na budowie DTŚ zyskuje także środowisko naturalne, do którego po zakończeniu budowy sumarycznie będzie trafiało o przeszło 50 proc. mniej zanieczyszczeń - czytamy w przygotowanym przez spółkę DTŚ SA opracowaniu.
ZOBACZ INTERAKTYWNĄ INFOGRAFIKĘ WĘZŁA DTŚ I A1
A co Wy myślicie o takich danych? Jesteście zwolennikami DTŚ?
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?