Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

DTŚ do Mysłowic: Miasta ogłoszą przetarg na przygotowanie projektu trasy

Monika Chruścińska-Dragan
DTŚ do Mysłowic: Miasta partnerskie ogłoszą lada dzeń przetarg na projekt rozbudowy DTŚ na wschód.
DTŚ do Mysłowic: Miasta partnerskie ogłoszą lada dzeń przetarg na projekt rozbudowy DTŚ na wschód. arc. wikipedia
DTŚ do Mysłowic: Miasta partnerskie, Mysłowice, Sosnowiec i Jaworzno, ogłoszą lada dzeń przetarg na projekt rozbudowy DTŚ na wschód. Jest szansa, że pięć lat wizji zmaterializuje się.

DTŚ do Mysłowic: Kilkanaście minut, zamiast kilkudziesięciu. Tyle czasu zająć ma podróż z Katowic do Jaworzna, i to nie autostradą, a nowym odcinkiem Drogowej Trasy Średnicowej. Odcinkiem, którego póki co nie ma jeszcze nawet na papierze. Ale jest szansa, że to się zmieni. Jaworzno, lider zawartego rok temu porozumienia mysłowicko-sosnowiecko-jaworznickiego, lada dzień rozpisze przetarg na przygotowanie projektu wydłużenia trasy do Jaworzna i Sosnowca.

Dziś komfortowy przejazd z zachodniej części województwa śląskiego na wschód kończy się przed Mysłowicami. DTŚ ma rozładować ruch w mieście i usprawnić przejazd z Sosnowca do Katowic. Jak dokładnie pobiegnie trasa, sprecyzuje dopiero studium transportowe, którego opracowanie jest głównym elementem ogłaszanego właśnie przetargu.

Studium transportowe obejmie obszar od Katowic po Dąbrowę Górniczą i Wojkowice. Jak zapowiada jaworznicki magistrat, to będzie pierwsze tak rozległe badanie. Przepytanych zostanie w sumie około 32 tys. ludzi.

- Dowiemy się, gdzie jeżdżą, po co i czym. Przeprowadzone zostaną też pomiary natężenia ruchu na drogach w tym rejonie. Dzięki temu powstanie model potrzeb komunikacyjnych wschodniej części aglomeracji - zapowiada Barbara Makowska z UM w Jaworznie.

Na studium transportowe i koncepcję techniczną potrzebne jest ok. 2 mln 300 tys. zł. Z tego Mysłowice wyłożą 700 tys. zł, Sosnowiec 1 mln 25 tys., a Jaworzno - 557 tys. zł. Dokumentacja gotowa ma być do sierpnia 2015 roku, aby już wtedy zacząć starania o zgodę na budowę i wnioskować o dotację, a w 2016 rozstrzygnąć przetarg i w ciągu dwóch lat zbudować drogę.

Przypomnijmy: inwestycja została podzielona na dwa etapy - pierwszy pobiegnie od niewybudowanego jeszcze węzła Wilhelmina w Katowicach przez Mysłowice do węzła Jęzor na granicy Jaworzna i Sosnowca i kosztował będzie 300 mln zł, a drugi, droższy (ok. 600 mln) - od węzła Janów w Mysłowicach prawdopodobnie do węzła na S1 w Sosnowcu.

Prawdopodobnie, bo władze togo ostatniego miasta odstąpiły od proponowanego wcześniej przebiegu trasy przez centrum miasta i teraz rozważa opcję poprowadzenia drogi ulicą Mikołajczyka i dalej śladem starej kolei piaskowej do nowego węzła "Bór" na trasie S1.

Wcześniej jeszcze musi powstać węzeł Bagienna-Wilhelmi-na w Katowicach, który znalazł się na liście projektów kluczowych województwa śląskiego.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na myslowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto