Do 12 marca firmy mogą składać oferty do przetargu na budowę ostatnich dwóch zabrzańskich odcinków Drogowej Trasy Średnicowej.
- W maju przetarg ma zostać rozstrzygnięty, więc jeśli nie będzie żadnych odwołań, prace mogłyby ruszyć w drugim, najpóźniej trzecim kwartale 2012 roku - informuje Danuta Żak, rzeczniczka spółki DTŚ SA. - Wykonanie prac mogłoby się wtedy zakończyć w czerwcu 2014 roku.
Warto dodać, że pierwotnie termin składania ofert upływał 23 lutego. Ze względu na to, że wiązał się z dużym zainteresowaniem ze strony firm, postanowiono wydłużyć ten czas. Danuta Żak podkreśla, że spółka DTŚ otrzymała wiele pytań od firm przygotowujących swoje oferty.
Rozstrzygnięcie przetargu zaplanowane jest na maj, ponieważ musi się odbyć kontrola prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Ma to związek z tym, że kontrakt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej. Jego wartość przewidziana jest na kwotę powyżej 20 mln euro. Dokładną kwotę, jaką przyjdzie zapłacić za zabrzański odcinek, poznamy dopiero po wyborze wykonawcy.
Przypomnijmy, że ostatnie dwa zabrzańskie odcinki Z3 i Z4 będą miały łącznie ok. 3 km długości. Przebiegać będą od zrealizowanego ronda de Gaulle'a przez Park Powstańców Śląskich, do granicy z Gliwicami.
Na tym odcinku zaplanowano cztery duże obiekty inżynierskie. Pierwszy to tunel drogowy pod DTŚ w ciągu ul. Jaskółczej. Następny to most nad potokiem Guido, kolejny to wiadukt nad koleją wraz z kładką pieszo-rowerową. Ostatnim ważnym obiektem jest wiadukt nad Drogową Trasą Średnicową do połączenia z ul. Roosevelta.
W naszym mieście DTŚ będzie miała łącznie ponad 5 km długości. Przebiegać będzie od granicy z Rudą Śląską do granicy z Gliwicami.
Warto wspomnieć, że odcinek DTŚ od ul. de Gaulle'a w Zabrzu do DK 88 w Gliwicach nie będzie realizowany jako całość. Może powstawać jako trzy oddzielne kontrakty prowadzone równolegle.
Jeżeli nie będzie problemów z przetargami, dokumentacjami oraz budową - jest szansa, że całą zaplanowaną Drogową Trasą Średnicową przejedziemy już w 2014 roku. Dzięki temu będzie można szybko przejechać z centrum Katowic do rogatek Gliwic. Połączy się tam ona z DK 88, tym samym łatwo będzie można łatwo przejechać na autostradę A1.
Odcinek gliwicki
Przetarg na pierwszy gliwicki odcinek ma także zostać niedługo ogłoszony.
Ogłoszenie postępowań o zamówienie publiczne na wykonanie odcinka G1 w Gliwicach planowane jest do końca marca, natomiast na wykonanie odcinka G2 między II a III kwartałem 2012 r. 2,8 km odcinek G1 przebiega od ul. Kujawskiej w Gliwicach do granicy z miastem Zabrze. 5,32 km odcinek G2 ma początek na istniejącym węźle DK 88 z ul. Portową na północ od centrum miasta, natomiast kończy się na ul. Kujawskiej w Gliwicach.
Według harmonogramów opartych na założeniu sprawnego i terminowego uzyskiwania aktów administracyjnych oraz procedur przetargowych rozpoczęcie prac budowlanych w Gliwicach może nastąpić w drugiej połowie 2012 r. Wybudowanie odcinków gliwickich możliwe byłoby do końca 2014 r.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?