Potencjalni zainteresowani mają dwa tygodnie na składanie swoich ofert. Ostateczny termin upływa w poniedziałek. Inwestycja zakłada zagospodarowanie placu przed dworcem po stronie południowej oraz terenów po stronie północnej, a także zmodernizowanie przyległych ulic. Jednak do tej pory ogłoszenie nie spotkało się z odzewem. Żadna pracownia architektoniczna nie złożył swojej propozycji.
Przetarg na koncepcję Zachodniej Bramy Metropolii Silesia. Wysokie wymagania
Wybrana pracownia będzie musiała przygotować m.in. analizy ruchu komunikacji publicznej, samochodów oraz pieszych i zaproponować urządzenie terenów przy dworcu, na których ma powstać centrum przesiadkowe. Konieczne jest wzięcie pod uwagę, że miasto planuje remont sąsiadujących ulic: Okopowej, Zwycięstwa, Bohaterów Getta Warszawskiego, placu Piastów, Piwnej przy placu Piastów oraz odcinka ul. Tarnogórskiej (od ul. Kolberga do ul. Witkiewicza).
Przetarg na koncepcję Zachodniej Bramy Metropolii Silesia. Znany projekt
Koncepcji zagospodarowania tego terenu pierwszy raz została zaprezentowana w sierpniu 2011 roku. Plany zdążyły się więc już nieco zestarzeć. Zresztą w chwili kiedy powstawała, władze miasta podkreślały, że koncepcja ma charakter otwarty i nie przesądza o szczegółach związanych z przebudową czy zagospodarowaniem wszystkich działek.
Plany (za którą wspólnie zapłaciły wtedy PKP i miasto Gliwice), wykonała wtedy gliwicka spółka P.A. NOVA S.A. Dziś urzędnicy - w nowej rzeczywistości - postanowili odświeżyć wizję i wyłonić nowy, najlepszy projekt.
- Trwa procedura zmierzająca do wyłonienia wykonawcy, który wykona wariantową koncepcję. Szacunkowy koszt to co najmniej 100 mln zł - mówi Marek Jarzębowski, rzecznik UM
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?