Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jak się nie dać oszukać na zakupach. Uczniowie już wiedzą

redakcja
redakcja
Jakie są moje prawa jako konsumenta? Gdzie zgłosić się po poradę? Czy paragon wystarczy, by wymienić zepsuty zakup na nowy? – odpowiedzi na te pytania znają już uczniowie Regionalnego Centrum Edukacji Zawodowej w Lubartowie.

Dzięki współpracy szkoły ze Starostwem Powiatowym w Lubartowie wzięli udział w spotkaniu z Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów.Uczniowie dowiedzieli się, czym zajmuje się rzecznik konsumentów i że do jego zadań należy m.in. udzielanie bezpłatnych porad konsumenckich i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów.– Na co dzień w większym lub mniejszym stopniu każdy z nas zawiera umowy. Niektóre z nich są bardziej sformalizowane, inne mniej. Czy zastanawialiście się kiedyś nad skutkami zawierania takich umów? – pytał Wojciech Boryc, Powiatowy Rzecznik Konsumentów.W trakcie spotkania poruszono bardzo istotny i aktualny temat zakupów w internecie i sposobów dochodzenia swoich roszczeń. Uczniowie mogli dowiedzieć się, jak nie dać się nabrać nieuczciwemu sprzedawcy i co zrobić, gdy otrzymamy towar inny niż przedstawiony w internetowym sklepie. Młodzież żywo zainteresowana tym tematem dopytywała o to, co zrobić gdy wyblaknie paragon oraz czy oddając sprzęt w ramach gwarancji musimy mieć oryginalne opakowanie.Spotkanie zorganizowało Starostwo Powiatowe w Lubartowie.Anna Kołodyńska

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiał oryginalny: Jak się nie dać oszukać na zakupach. Uczniowie już wiedzą - Warszawa Nasze Miasto

Wróć na gliwice.naszemiasto.pl Nasze Miasto