(© Infografika: Marek Michalski)

Masz zdjęcie do tego tematu?

Wyślij

Od dwóch dni przejazd przez węzeł Murckowska w Katowicach, czyli skrzyżowanie autostrady A4 z DK 86, to prawdziwy horror. Powodem jest remont odcinka ul. Murckowskiej, od wiaduktu nad torami w Giszowcu do ul. Porcelanowej. Ponieważ wyłączony z ruchu jest pas w stronę centrum Katowic i Sosnowca, cały ruch skierowano na pas w stronę Tychów.

To za mało dla nawet 100 tys. samochodów, które każdego dnia pokonują węzeł. Korki zaczynają się już w Sosnowcu (to jadący z północnej strony aglomeracji) i w Murckach (od strony południowej).

Niestety, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie ma pomysłu, jak uniknąć tych gigantycznych korków. - Trzeba patrzeć na znaki - radzi kierowcom Józef Woźnica z GDDKiA. Można też dzwonić do punktu informacji drogowej GDDKiA (032 259-67-06). Ale tu też niewiele się dowiemy. Drogowcy cytują tylko komunikaty o łącznicach i przewiązkach. Tymczasem jest kilka sposobów, aby ominąć remontowany węzeł. Jadąc od strony Tychów i Bielska-Białej można w Giszowcu zjechać w ul. 73 Pułku Piechoty, potem w Kościuszki (jeśli jedziemy do centrum Katowic) albo w Brynowską i Mikołowską i wjechać na autostradę A4 na węźle Mikołowska (jeśli jedziemy np. w stronę Gliwic). Można (też w Giszowcu) zjechać w ul. Mysłowicką, Szopienicką, a potem Bagienną i nią dojechać do centrum miasta i Drogowej Trasy Średnicowej. - Najlepiej jednak już w Tychach zjechać na drogę S1 (czyli Wschodnią Obwodnicę GOP - przyp. red.), a potem w Mysłowicach wjechać na A4 - radzi sierż. sztab. Jacek Prokop z katowickiej komendy. - Sam tamtędy jechałem, korków nie ma.

Zamiast z A4 możemy też skorzystać z DK79 Mysłowice-Katowice. Gorzej mają kierowcy, jadący np. od Sosnowca. Mogą jechać przez tunel pod rondem do ul. Bocheńskiego i autostrady A4, albo już w Czeladzi zjechać na drogę 94 w stronę Siemianowic.

Czym możemy pocieszyć kierowców? Tym, że remont Murckowskiej jest ostatnim etapem modernizacji skomplikowanego węzła drogowego. I tym, że wykonawca obiecuje, że skończy prace za dwa, a nie trzy tygodnie, jak planowano. Remont całego węzła pochłonie 281 mln złotych. Ma skończyć się 26 września.




Wiadomości

Komentarze (0)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!