Obserwatorium astronomiczne powstanie w Gliwicach. Kosmos! WIZUALIZAJCE

MAKI/mat. prasowe
Wizualizacja: MFA STUDIO Sp. z o.o.
Obserwatorium astronomiczne powstanie w kompleksie Nowe Gliwice do końca pierwszego kwartału 2021. Znajdzie się ono na dachu nowoczesnego biurowca, nowej siedziby gliwickiej firmy KP Labs. Obserwatorium służyć będzie pracownikom firmy m.in. do nawiązywania łączności z budowanym przez nich satelitą Intuition-1.

Do końca pierwszego kwartału 2021 r. w Nowych Gliwicach powstanie obserwatorium astronomiczne. Znajdzie się ono na dachu nowoczesnego biurowca, nowej siedziby gliwickiej firmy KP Labs. Obserwatorium służyć będzie pracownikom firmy m.in. do nawiązywania łączności z budowanym przez nich satelitą Intuition-1. - informuje oficjalna strona internetowa miasta, gliwice.eu

Pracownicy gliwickiej firmy KP LABS, zajmującej się tworzeniem zaawansowanych rozwiązań dla przemysłu kosmicznego w ramach konsorcjum FP Space, mają się przenieść do nowej siedziby do końca pierwszego kwartału 2021 r. Będą mieli do dyspozycji ponad 2 300 tys. m2.

W nowym budynku oprócz przestrzeni biurowych znajdą się specjalistyczne pomieszczenia i laboratoria, m.in planowania i kontroli misji, uczenia maszynowego czy analizy zdjęć satelitarnych oraz cleanroom, czyli pomieszczenia o kontrolowanych parametrach środowiskowych.

Na dachu powstanie obserwatorium astronomiczne z kopułą o średnicy 5,5 m oraz zielony taras widokowy o powierzchni 100 m2. Obserwatorium posłuży do obserwacji nieba oraz nawiązywania dwustronnej łączności laserowej z satelitą budowanym przez specjalistów z KP LABS w ramach projektu Intuition-1.

– Precyzyjną obserwację nieba umożliwi teleskop, który przy pomocy specjalnego modułu ma również pozwolić na nawiązanie komunikacji z satelitą – tłumaczy Rafał Żogała, Project Manager w KP LABS.

KP LABS działa w Gliwicach od 2016 r. Spółkę założyła grupa inżynierów związanych z Politechniką Śląską. Flagowym projektem KP Labs jest obecnie misja Intuition-1, której celem jest zbudowanie i wyniesienie na orbitę satelity wyposażonego w niezwykle wydajny komputer, który dzięki sztucznej inteligencji i precyzyjnemu obrazowaniu będzie w stanie rejestrować obraz Ziemi z orbity, przetwarzać zebrane informacje o monitorowanych obszarach i zdarzeniach i wysłać je do analizy.

Projekt nowej siedziby, pod nadzorem Grzegorza Szymczaka przygotowało gliwickie biuro projektowe MFA STUDIO Sp. z o.o.

(Źródło: gliwice.eu)

emisja bez ograniczeń wiekowych

Kto musi dopłacić do podatków?

Wróć na gliwice.naszemiasto.pl Nasze Miasto