Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Piłkarz czuje się jak słup cały oblepiony reklamami

Tomasz Kuczyński
Na koszulkach nie ma bałaganu, bo jest regulamin. Ruch, Polonia i Górnik są tak samo traktowane.

Gdyby do Górnika Zabrze przyszedł wielki sponsor, a jednocześnie miłośnik talentu na przykład Roberta Jeża, chcący swymi reklamami oblepić strój tylko tego piłkarza, to nic z tego! Żadna kasa w tej sytuacji nie przebije... zasad regulaminu strojów meczowych Ekstraklasy SA.

- Zasady są jasne i takie same dla wszystkich drużyn - mówi rzecznik organizatora rozgrywek, Adrian Skubis. Faktycznie, wszystko jest pod kontrolą przepisów - herb klubu na koszulce nie może zajmować więcej niż 100 cm kw., nazwa sponsora tytularnego rozgrywek zajmuje 40 cm kw. Dopuszczalna jest nawet reklama na tyle spodenek, ale litery nie mogą przekraczać 7,5 cm, a sama reklama 200 cm kw.

Niebiescy znaleźli sponsora 200 m od klubu i zagrają z motylkiem

Największy sponsor klubu nie może dowolnie wyeksponować swego loga: "Górna granica reklamy powinna zaczynać się wraz z rozpoczęciem dolnej krawędzi wszycia rękawa koszulki. Powierzchnia reklamowa przeznaczona dla sponsora klubu wynosi maksymalnie 350 cm kw." - czytamy w regulaminie.

- Dozwolone są reklamy wszystkich produktów z wyjątkiem zakazanych przez prawo - dodaje Skubis. - Zakazane są również wszelkie polityczne, religijne lub rasistowskie hasła oraz uznane za obraźliwe.
Przed sezonem lub między rundami klub musi uzyskać w Ekstraklasie SA akceptację strojów, włącznie z reklamami.

W naszych klubach nie mówi się głośno, ile pieniędzy trzeba wyłożyć, aby znaleźć się w centralnym miejscu koszulek piłkarzy. - To tajemnica handlowa - zastrzegał prezes Polonii Bytom Damian Bartyla, gdy podpisywał umowę z Ecco Holiday.

Miasto kupi akcje spółki Polonia Bytom

Rąbka tajemnicy uchyla Marzena Mrozik, dyrektor marketingu Ruchu Chorzów: - Standardowo umowa ze sponsorem głównym powinna opiewać na kwotę około 1/3 kwoty sponsora strategicznego. W przypadku sponsora oficjalnego - to kwota około 20-30 procent umowy sponsora głównego.
A dla kibiców na strojach i tak najważniejsze są gwiazdki na koszulkach symbolizujące tytuły mistrzowskie. Złota to 10 lub więcej "majstrów" (takie mają piłkarze Ruchu i Górnika), srebrna - od 5 do 9 tytułów, a biała - od 1 do 4 mistrzów Polski.

Ekstraklasa piłkarska. Prawa telewizyjne ciągle bez nabywcy

od 12 lat
Wideo

Wspaniałe show Harlem Globetrotters w Tauron Arenie Kraków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto