Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Powiat chrzanowski: nie daj się oszukać handlującym

Magdalena Balicka
Uwaga konsumenci! W sklepach, na portalach internetowych, w biurach podróży i w bankach czają się pułapki. Zanim zdecydujesz się skorzystać z usług, dokładnie przeczytaj umowę, bo sprzedawcy żerują na naszej niewiedzy.

Jeśli już dałeś się oszukać, pomocy możesz szukać u rzecznika praw konsumenta. Monika Iwaniec z Chrzanowa jest jedną z ponad dwóch i pół tysiąca konsumentek, które zwróciły się do rzecznika o pomoc.

- Kupiłam mamie na urodziny czajnik. Po drugim zagotowaniu wody przestał działać - opowiada młoda kobieta. Odniosła wadliwy towar do sklepu z prośbą o wymianę na nowy lub zwrot pieniędzy. Do dziś nie rozpatrzono jej reklamacji.

- Jedna z chrzanowskich firm sprzedajacą sprzęt RTV i AGD notorycznie łamie i omija przepisy dotyczące odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru z umową - przyznaje Bernadetta Dereszowska, powiatowy rzecznik praw konsumenta w Chrzanowie.

- Firmy nie przestrzegają 14-dniowego terminu ustosunkowania się do reklamacji, zarzucają klientom niewłaściwy sposób użytkowania towaru, nie dotrzymują daty realizacji zobowiązania, nie uzasadniają odmowy przyjęcia reklamacji.

Burzę wśród konsumentów wywołał portal Pobieraczek.pl. Firma Eller Service nabiła w butelkę wielu chrzanowian. - Skusiła mnie dziesięciodniowa promocja, na czas której mogłam ściągać z internetu pliki za darmo - opowiada Katarzyna z Chrzanowa.

Wystarczyło zaakceptować regulamin i wypełnić formularz rejestracyjny. Problem pojawił się, gdy osoby, które nie zdecydowały się na zapłacenie abonamentu, zaczęły otrzymywać wezwanie do zapłaty. Okazało się, że już sama akceptacja regulaminu jest interpretowana jako zamówienie usługi. By z niej zrezygnować, trzeba było w ciągu 10 dni wysłać wypowiedzenie okresu próbnego.

- Administrator witryny ewidentnie wprowadził internautów w błąd - grzmi Bernadetta Dereszowska.
Pozostaje sąd. W ubiegłym roku, dzięki pani rzecznik, 208 konsumentów wyegzekwowało należne zadośćuczynienie. Kolejni nadal czekają na pomoc. - Zazwyczaj wystarczy mediacja z przedsiębiorcą, która pozwala na polubowne załatwienie sprawy - twierdzi pani rzecznik.

Jedyną branżą oporną na negocjacje są biura turystyczne. - Dwie firmy, które odpierały zarzuty, w sądzie musiały pogodzić się z porażką - dodaje Bernadetta Dereszowska, powiatowy rzecznik praw konsumenta w Chrzanowie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na chrzanow.naszemiasto.pl Nasze Miasto