Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Remont DK 44 w Tychach. Miasto czeka na pieniądze

Karol Świerkot
Kierowcy jeszcze nie odetchnęli po przebudowie DK1 w Tychach (cały czas są tutaj utrudnienia), a miasto już szykuje kolejny remont-gigant za 470 mln zł. Tym razem pod łopaty drogowców pójdzie DK 44. Remont DK 44 w Tychach może się rozpocząć w przyszłym roku.

Remont DK 44 w Tychach. Miasto czeka na pieniądze

Trzy pasy, nowy, dwupoziomowy węzeł, chodniki i przejścia podziemne dla pieszych. To główne punkty przebudowy DK44 od granicy Bierunia i Tychów do węzła na Wartogłowcu. Tychy mają już w szufladzie gotowy projekt i pozwolenie na budowę. Jeśli będą pieniądze, do końca roku zostanie ogłoszony przetarg.

- Aplikowaliśmy o 470 mln złotych nie tylko na ten fragment, ale cały tyski odcinek od Bierunia aż pod górkę mikołowską - mówi Mieczysław Podmokły, wiceprezydent Tychów. - Liczymy, że uda nam się pozyskać środki przynajmniej na pierwszy etap inwestycji.

Zakłada on m.in. poszerzenie DK44 o jeden pas ruchu na tyskim odcinku. - Niestety, na cztery pasy nie zgodzili się mieszkańcy. Ale myślę, że trzy pasy i tak znacznie poprawią sytuację - ocenia Podmokły.
Ponadto w pierwszym etapie budowy miałby powstać bezkolizyjny węzeł na skrzyżowaniu DK44 z ulicami Mysłowicką, Oświęcimską i Kościelną.

- Węzeł będzie dwupoziomowy, ruch tranzytowy puszczamy wówczas górą - tłumaczy wiceprezydent Tychów. Kolejny etap obejmowałby przebudowę odcinka DK44 między Wartogłowcem skrzyżowaniem z ulicą Katowicką obok browaru. Tutaj również ma powstać nowy węzeł.

- Na razie nie ma jeszcze gotowego projektu, ale jest koncepcja. Zakłada puszczenie ruchu na DK44 pod ziemią - tłumaczy Podmokły. Górą z kolei odbywał by się ruch ulicą Katowicką - dodaje.

Węzeł powstałby na wzór skrzyżowania Drogowej Trasy Średnicowej z ulicą Bytomską w Świętochłowicach. Wzdłuż całej DK44 miałaby też powstać nowa infrastruktura dla pieszych, łącznie z przejściami podziemnymi.

- To nie będzie remont, ale całkowita przebudowa - podkreśla Podmokły. - W zasadzie inwestycja już się rozpoczęła od budowy ronda na ulicy Oświęcimskiej wraz z obwodnicą, która wyprowadza ruch z Fiata i terenów przemysłowych - dodaje.

Na razie trudno jednak spekulować, kiedy przebudowa mogłaby się zakończyć. Wiadomo, że oznaczałaby reorganizację ruchu i utrudnienia dla kierowców przejeżdżających przez Tychy. Jednak jak zapewnia tyski magistrat, została już opracowana strategia działania i plan objazdów na czas budowy. Remont ma być prawie bezbolesny.

- Tutaj będzie inna sytuacja niż podczas przebudowy DK1. Jesteśmy przygotowani - zapewnia. Objazd dla DK 44 ma prowadzić bowiem przez tereny przemysłowe. - Dalej do DK1, która została już przebudowana i na węzeł Wartogłowiec, którym wyjedziemy dalej w stronę Mikołowa - tłumaczy Podmokły. Pomóc ma nowe rondo i obwodnica Urbanowic. - Kierowcy zjadą węzłem w Bieruniu na ul. Oświęcimską, dalej nową drogą na tereny przemysłowe - tłumaczy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bierun.naszemiasto.pl Nasze Miasto