Inicjatywę poparły władze Tarnowskich Gór, które zadeklarowały partycypację w kosztach utrzymania nowej linii. MZKP przeprowadził nawet konsultacje społeczne wśród pasażerów, które miały formę ankiety. Wzięło w nich udział 178 osób.
- Zadowolenie z obecnego połączenia Tarnowskich Gór z Gliwicami wyraziło tylko 10 osób - mówi Henryk Szudy, dyrektor MZKP - Pozostałym przeszkadza przede wszystkim jakość taboru i czas przejazdu - dodaje.
MZKP swoim zasięgiem nie obejmuje terenu miasta Gliwice. Tarnogórski organizator przewozów zwrócił się zatem z pytaniem do KZK GOP o partycypowanie w organizacji linii 810. Odpowiedź była negatywna.
- Każde połączenie współfinansowane jest przez gminy. Linia 810 nie znalazła się w planie budżetowym miasta Gliwice, dlatego też nie było tam zgody na partycypowanie w kosztach - mówi Grzegorz Rutkowski z KZK GOP - Osobiście uważam, że to połączenie to fajny pomysł, ale po prostu nie ma na niego pieniędzy - dodaje.
Henryka Szudego to jednak nie zniechęciło. Jak tłumaczy, MZKP może samo organizować linię 810 i tym samym wozić pasażerów z Tarnowskich Gór do Gliwic. Koniecznie byłoby jednak zaangażowanie obu samorządów. Wymiana korespondencji pomiędzy MZKP a Gliwicami, też nie przyniosła żadnych efektów. Urząd Miejski w Gliwicach wytłumaczył, że negatywna decyzja została podjęta nie z powodów finansowych - jak usłyszeliśmy w KZK GOP - ale z powodu analizy przeprowadzonej przez... KZK GOP.
- Decyzja była poprzedzona wnikliwą analizą przeprowadzoną przez organizatora transportu KZK GOP. Z przedstawionej analizy wynika, że obecna oferta przewozowa zaspokaja potrzeby naszych mieszkańców, natomiast utworzenie nowego połączenia bez reorganizacji linii już istniejących będzie prowadzić do podzielenia potoków pasażerskich. Organizator w swojej analizie uwzględnił zarówno badania napełnień linii oraz koszt tworzenia nowego połączenia - czytamy w mejlu przesłanym przez Mariolę Pendziałek z UM w Gliwicach.
- Trudno w to uwierzyć, bo po pierwszych publikacjach medialnych, mieliśmy telefony od gliwiczan. Pytali, kiedy uruchomimy 810. Na razie pozostaje nam lobby - mówi Szudy.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?