Katowicki tunel został otwarty z wielką pompą w 2006 r. Od tego czasu nie przechodził większych remontów. Natomiast budowa tunelu na gliwickim odcinku DTŚ rozpoczęła się kilka dni temu. W tym mieście wykonywane są dwa odcinki trasy G1 (2,8 km od granicy z Zabrzem do ul. Kujawskiej) oraz G2 (biegnącego od ul. Kujawskiej do węzła łączącego ulicę Portową z DK88).
Budowa tego pierwszego, oszacowana na 244 mln zł, jest już mocno zaawansowana (ok. 59 proc.), trudniejsze i droższe jest wykonanie odcinka G2 o długości 5,6 km., który biegnie przez centrum Gliwic. To właśnie na drugim odcinku rozpoczęła się budowa tunelu.
DTŚ w Gliwicach będzie biegła pod ziemią w tunelu długim na 493 metry. W Katowicach podziemna trasa liczy więcej, bo 667 metrów w nawie północnej (kierunek Chorzów) oraz 658 w nawie południowej.
Różnic między oba tunelami będzie więcej. Katowicki jest na całej długości szeroki na 11 metrów, gliwicki w najwęższym miejscu będzie miał niecałe 11 m, a w najszerszym 20,4 m. Podobnie jak w Katowicach w Gliwicach tunelu będą pilnowały kamery, w sumie 50 (w katowickim są 24).
Tunel w KatowicachZajrzeliśmy do Centrum Utrzymania Tunelu w Katowicach ZDJĘCIA
Lamp w gliwickim tunelu będzie 557, w Katowicach jest ich 522. Za to tylko o dwa więcej będzie miał tunel w Gliwicach wentylatorów - w sumie 30.
W Katowicach maksymalna dopuszczalna prędkości pod Rondem, to 70 km na godzinę. W Gliwicach ograniczenie będzie podobne.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?