Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Urzędnicy marszałka woj. śląskiego mają ambicje zawojować Nadrenię Północną-Westfalię

Justyna Przybytek
Urzędnicy marszałka woj. śląskiego Bogusława Śmigielskiego mają ambicje zawojować Nadrenię Północną-Westfalię. Pod koniec czerwca rusza pierwsza zagraniczna kampania promocyjna naszego regionu. Jej punktem kulminacyjnym będzie wielka dwudniowa śląska impreza w Düsseldorfie. Wczoraj o założeniach kampanii opowiadał m.in. Śmigielski.

W sumie próby przekonania Niemców do wizyty na Śląsku pochłoną 1,3 mln zł. Kampania w całości zostanie sfinansowana z budżetu województwa.

- Nikogo nie kusimy do przyjazdu na wakacje. Sukces będzie, jeśli ludzie skorzystają z city breaku na Śląsku - wyjaśnia Tomasz Stemplewski, dyrektor wydziału Promocji i Współpracy Międzynarodowej w Urzędzie Marszałkowskim. City break to opcja na weekend - wycieczka w celach rekreacyjnych. A właśnie na rekreację i aktywną turystykę stawia województwo.

I na sentymenty. Stąd wybór regionu Niemiec, z którym nasze województwo współpracuje od dziesięciu lat. Nadrenia Północna -Westfalia, to, jak przekonują w urzędzie marszałkowskim, region, w którym 2 proc. mieszkańców spośród 18 mln populacji ma śląskie korzenie. Część z tych 2 proc. mimo że na Śląsk czasem przyjeżdża, to raczej nie w celach turystycznych, bo o takich nie wiedzą. Ideą marszałkowskiej akcji promocyjnej jest otwarcie im oczu na śląskie atrakcje. Jak?

Informacje o tym, co najlepsze w woj. śląskim, pojawią się na www.dusseldorf2010.gosilesia.pl. Bannery reklamowe trafią także na niemieckie strony internetowe. Kampania będzie widoczna w niemieckiej prasie regionalnej, nawet na pocztówkach w nadreńskich pubach. Na jej cel nie tylko przetłumaczono, ale i zmieniono hasło województwa (Śląskie. Pozytywnie zakręceni) na "Guck Mal! Schlesien".

- Popatrz! Oto Śląsk o innym niż dotąd znane obliczu - tłumaczy hasło Katarzyna Religa z Buisness Consulting, firmy odpowiedzialnej za strategię promocji.

Władze województwa stawiają, tak jak w poprzednich odsłonach kampanii - regionalnej i ogólnopolskiej - na pozytywną energię, szlak zabytków techniki, regionalną kuchnię, aktywną turystykę w Beskidach i na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej.

I właśnie te, jak przekonują, atuty zabiorą ze sobą za granicę! 2 i 3 lipca na Marktplatzu w Düsseldorfie stanie pięć pawilonów, każdy tematyczny. W beskidzkim będą reklamować świetne na wypoczynek albo SPA zielone Beskidy. W pawilonie szlaku zabytków techniki będzie okazja przejechać się interaktywną windą, która ma imitować przejażdżkę dźwigiem kopalnianym, a w tym reklamującym Jurę powstanie ściana wspinaczkowa. Do tego: muzyka na żywo, uliczni artyści oraz regionalna kuchnia.

od 7 lat
Wideo

Pensja minimalna 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto