Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa S7 pod Warszawą. Węzeł Tarczyn Północ został otwarty

Alicja Glinianowicz
Alicja Glinianowicz
Węzeł Tarczyn Północna trasie S7 został otwarty i ułatwi dojazd do drogi ekspresowej osobom mieszkającym w powiecie piaseczyńskim.
Węzeł Tarczyn Północna trasie S7 został otwarty i ułatwi dojazd do drogi ekspresowej osobom mieszkającym w powiecie piaseczyńskim. GDDKiA
Węzeł Tarczyn Północ na trasie S7 został otwarty i ułatwi dojazd do drogi ekspresowej osobom mieszkającym w powiecie piaseczyńskim. Jak podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, na nowym odcinku wylotówki z Warszawy w kierunku Krakowa, funkcjonują już wszystkie węzły drogowe.

Przed weekendem majowym Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad udostępniła kierowcom ciąg główny S7 pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn na zasadzie przejezdności, w pełnym przekroju dwóch pasów ruchu na odcinku ponad 17-kilometrów trasy. Pełną funkcjonalność zyskały węzły Lesznowola oraz Tarczyn Południe, udostępniony został także węzeł Złotokłos. Była to cześć większej układanki. Teraz wykonawca inwestycji kontynuuje budowę dróg serwisowych, lokalnych oraz pary Miejsc Obsługi Podróżnych Mieszkowo. Finalizowane są też roboty związane z ogrodzeniem drogi ekspresowej. Zgodnie z umową wykonawca ma zrealizować te prace do I kwartału przyszłego roku.

Po ich zakończeniu i uzyskaniu decyzji pozwolenia na użytkowanie, trasa zyska status drogi ekspresowej z dopuszczalną prędkością do 120 km/h. Obecnie ograniczenie prędkości wynosi do 100 km/h.

Ostatnim etapem będzie remont dotychczasowego przebiegu DK7, 17 km od Sękocina Starego do Rembertowa. Zakończenie tych prac, a tym samym całego kontraktu, zgodnie z podpisaną umową przewidziano na koniec III kwartału 2024 r.

Węzeł Tarczyn Północna trasie S7 został otwarty i ułatwi dojazd do drogi ekspresowej osobom mieszkającym w powiecie piaseczyńskim.

Budowa S7 pod Warszawą. Węzeł Tarczyn Północ został otwarty

Węzeł Tarczyn Północ otwarty

Teraz natomiast został otwarty węzeł Tarczyn Północ.

"Udostępniliśmy do ruchu połączenie S7 z drogą wojewódzką nr 876, czyli węzeł Tarczyn Północ, który ułatwi dojazd do drogi ekspresowej mieszkańcom okolicznych miejscowości powiatu piaseczyńskiego" – ogłosiła GDDKiA.

Przypomnijmy, że pierwsza umowa na realizację odcinka Lesznowola – Tarczyn Północ w trybie Projektuj i buduj podpisana została jeszcze w sierpniu 2017 roku. Jednak poprzedni wykonawca, pomimo wielokrotnych wezwań nie realizowała prac objętych kontraktem, a mobilizacja sprzętu i kadry nie rokowała, by inwestycja została skutecznie zakończona. 

- W III kwartale 2020 roku musieliśmy rozwiązać umowę i ogłosić przetarg na dokończenie niezrealizowanych prac. W czerwcu 2021 r. podpisaliśmy umowę z nowym wykonawcą odpowiedzialnym za kontynuację robót, firmą Intercor. Jej wartość to ponad 510 mln zł – wyjaśniła Małgorzata Tarnowska z działu komunikacji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Inwestycja podzielona. Trzy zadania

Budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki pomiędzy węzłami: 

  • Warszawa Lotnisko – Lesznowola, o długości 6,6 km, oddana do ruchu 30 sierpnia 2022 r. 
  • Lesznowola – Tarczyn Północ, o długości 14,8 km, udostępniona do ruchu 28 kwietnia 2023 r. 
  • Tarczyn Północ – początek obwodnicy Grójca, o długości 7,9 km, oddana do ruchu w grudniu 2020 r.

Trasa główna to dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu z rezerwą pod budowę trzeciego. Wjazd na nową drogę umożliwiają węzły: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe.

GDDKiA podała, że droga ekspresowa S7 na odcinku Warszawa – Grójec powstała przy współfinansowaniu przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Wysokość dofinansowania ze środków UE dla trzech odcinków o łącznej długości 29,3 km wynosi ok. 542 mln zł, a łączny koszt realizacji ponad 2,1 mld zł.

Wraz z oddaniem w tym roku odcinków Lesznowola – Tarczyn oraz Moczydło - Miechów kierowcy mają do dyspozycji blisko 250 km dwujezdniowej trasy od węzła Warszawa Lotnisko do Miechowa w woj. małopolskim.

Obecnie w fazie realizacji znajdują się kolejne dwa odcinki, Miechów – Szczepanowice (5,3 km) i Widoma – Kraków Nowa Huta (18,3 km). Kierowcy korzystają już z położonego pomiędzy nimi 13-kilometrowego odcinka Szczepanowice – Widoma oraz blisko siedmiokilometrowego od Nowej Huty do węzła Kraków Bieżanów na skrzyżowaniu z autostradą A4. Drogowcy zapowiadają, że do końca 2024 roku będzie można przejechać całą blisko 293-kilometrową trasę z Warszawy do Krakowa. Czy tak się stanie? Będziemy śledzić ten temat.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto