Do 12 marca będą spływać oferty na przetarg związane z budową dwóch ostatnich zabrzańskich odcinków Drogowej Trasy Średnicowej. A co z Gliwicami?
- Najprawdopodobniej przetarg na wykonanie pierwszego gliwickiego odcinka zostanie ogłoszony do końca marca - informuje Danuta Żak, rzeczniczka spółki DTŚ SA.
- Według harmonogramów opartych na założeniu sprawnego i terminowego uzyskiwania aktów administracyjnych oraz procedur przetargowych rozpoczęcie prac budowlanych w Gliwicach może nastąpić w drugiej połowie 2012 r. Mając na uwadze powyższe założenia wybudowanie odcinków gliwickich możliwe byłoby do końca 2014 r. - dodaje.
Warto wspomnieć, że odcinek DTŚ od ul. de Gaulle'a w Zabrzu do DK 88 w Gliwicach nie będzie realizowany jako całość. Może być realizowany jako trzy oddzielne kontrakty prowadzone równolegle.
Jeżeli nie będzie problemów z przetargami, dokumentacjami oraz budową jest szansa, że całą zaplanowaną Drogową Trasą Średnicową przejedziemy już w 2014 roku. Dzięki temu będzie można szybko przejechać z centrum Katowic do rogatek Gliwic. Połączy się ona z DK 88, tym samym łatwo będzie można przejechać na autostradę A1.
Dwa gliwickie odcinki będą ostatnimi zrealizowanymi fragmentami DTŚ. G1 będzie miał 2,8 km i będzie biegł od granicy z Zabrzem do ul. Kujawskiej. Odcinek G2 będzie miał 5,3 km i połączy całą drogę z DK 88.
Przypomnijmy, że gliwicka średnicówka wytyczona została przez centrum miasta. Od granicy z Zabrzem przetnie autostradę A-1, dalej poprowadzona zostanie do ul. Królewskiej Tamy, potem wzdłuż ul. Franciszkańskiej oraz Jagiellońskiej.
Aż do ścisłego centrum DTŚ przebiegać będzie w śladzie dawnego Kanału Kłodnickiego. Trasa poprowadzona zostanie tunelem, dzięki czemu ominie ona dwie główne ulice w naszym mieście, czyli ul. Zwycięstwa i Dworcową. Koniec będzie łączył się z Drogą Krajową nr 88, którą dalej będziemy mogli pojechać do Wrocławia.
Mieszkańcy Gliwic z niecierpliwością czekają na dokończenie całej Drogowej Trasy Średnicowej. Już teraz rozładowuje ona ruch w Zabrzu, czy Rudzie Śląskiej i pozwala kierowcom z tych miast szybko dostać się do Chorzowa, Świętochłowic czy centrum Katowic. Dodajmy, że jest ona również bezpośrednio połączona z drogą S1 prowadzącą z Katowic, przez Sosnowiec i Będzin do Dąbrowy Górniczek.
A jak u Sąsiada?
Wyniki przetargu na zabrzańskie odcinki Z3 i Z4 mają być znane w maju.
Jeśli nie będzie żadnych odwołań prace mogłyby ruszyć w drugim, najpóźniej trzecim kwartale 2012 roku - informuje Danuta Żak, rzeczniczka spółki DTŚ SA. - Wykonanie prac mogłoby się wtedy zakończyć w czerwcu 2014 r.
Warto dodać, że na początku termin składania ofert kończył się 23 lutego. Ze względu na to, że wiązał się z dużym zainteresowaniem ze strony firm, postanowiono wydłużyć ten czas. Danuta Żak podkreśla, że spółka DTŚ otrzymała wiele pytań od firm przygotowujących swoje ofert.
Rozstrzygnięcie przetargu zaplanowane jest na maj, ponieważ musi się odbyć kontrola Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, ze względu na to, że kontrakt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Piknik motocyklowy w Zduńskiej Woli
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?