Lada dzień wojewoda śląski wyda pozwolenie na budowę kolejnych odcinków Drogowej Trasy Średnicowej w Zabrzu. To oznacza, że jest duża szansa na to, że przetargi na ich wybudowanie zostaną ogłoszone jeszcze w tym roku.
– Organizacyjnie jesteśmy przygotowani do ogłoszenia takich przetargów – mówi Danuta Żak, rzeczniczka spółki DTŚ SA, która jest inwestorem zastępczym. – Oczekujemy na wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej przez wojewodę. Gdy ją otrzymamy, do miesiąca ogłosimy przetargi – zapewnia Danuta Żak.
Ta wiadomość cieszy przede wszystkim tych zabrzan, którzy średnicówką dojeżdżają codziennie do pracy.
– Od kiedy otwarto DTŚ (w czerwcu - przyp. red.) znacznie szybciej i krócej jadę do pracy w Chorzowie – mówi Angelika Trojok. – Kiedy wracam i zjeżdżam na rondzie de Gaulle’a, to więcej czasu zajmuje mi przebicie się przez gigantyczne korki na tej ulicy i dojazd do domu, niż podróż średnicówką – podkreśla zabrzanka.
Co ważne, przedstawiciele DTŚ SA złożyli w czerwcu równolegle dwa wnioski o pozwolenie na budowę. Pierwszy dotyczył odcinka zabrzańskiego, a drugi fragmentu średnicówki biegnącej już przez Gliwice.
– W przyszłym tygodniu złożymy wniosek o pozwolenie na budowę odcinka śródmiejskiego w Gliwicach (DTŚ-ka będzie biegła przez centrum Gliwic, między innymi w tunelu podobnym do tego katowickiego - przyp. red.) – wyjaśnia Danuta Żak.
Jak tłumaczy, spółka chce wybudować DTŚ z centrum Zabrza do DK88 w Gliwicach, dzieląc inwestycję na trzy odrębne kontrakty. Pierwszy to trzy kilometry drogi w naszym mieście, drugi: fragment od granicy z Gliwicami do centrum naszego sąsiada, i trzeci, czyli odcinek biegnący przez śródmieście Gliwic aż do DK88.
– Odcinek DTŚ od ul. de Gaulle’a w Zabrzu do DK88 w Gliwicach nie będzie realizowany jako całość. Może być realizowany jako trzy oddzielne kontrakty, co nie oznacza, że z ogłaszaniem kolejnych przetargów będziemy czekać aż dany odcinek zostanie skończony. Przeciwnie, prace mogą być realizowane równolegle – podkreśla rzeczniczka DTŚ SA.
Przypomnijmy, że średnicówka na odcinku od ronda de Gaulle’a do granicy z Gliwicami będzie miała około trzech kilometrów długości. Pobiegnie przez Park Powstańców Śląskich, w pobliżu osiedla Józefa, do granicy z Gliwicami. W sumie DTŚ w Zabrzu będzie miała około 8 kilometrów długości.
Jak informuje Danuta Żak, na tym niedługim fragmencie trasy inwestor zastępczy chce wybudować dwa wiadukty, tunel i most. I tak tunel drogowy pobiegnie pod DTŚ w ciągu ul. Jaskółczej. Most drogowy zostanie wybudowany nad potokiem Guido. Średnicówka połączy się z ul. Roosevelta wiaduktem. Drugi wiadukt pobiegnie nad koleją. W tym miejscu drogowcy mają również zbudować kładkę pieszo-rowerową.
Jeśli przetargi na budowę DTŚ zostaną ogłoszone w tym roku, a inwestor bez przeszkód wybierze generalnego wykonawcę, to w pierwszej połowie 2012 roku rozpocznie się budowa drogi. Gotową średnicówką mamy przejechać w połowie 2014 roku.
Dodajmy, że wybudowanie DTŚ od ronda de Gaulle’a w Zabrzu do DK88 w Gliwicach będzie kosztowało około miliarda złotych.
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?