Centrum Przesiadkowe w Gliwicach. Kto zbuduje? Wybrano już ofertę

MAKI
Kto wybuduje Centrum Przesiadkowe w Gliwicach? Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Mat. prasowe/UM Gliwice
Kto wybuduje Centrum Przesiadkowe w Gliwicach? Komisja przetargowa wybrała spośród trzech zgłoszonych najkorzystniejszą ofertę konsorcjum firm Mostostal Zabrze Gliwickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego SA i PRUiM SA.

Do przetargu zgłosiły się, przypomnijmy: Budimex S.A., konsorcjum firm: Warbud S.A i Eurovia Polska S.A. oraz konsorcjum firm: Mostostal Zabrze Gliwickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego SA i PRUiM SA.

Fakt, że komisja przetargowa wybrała najkorzystniejszą ofertę nie oznacza to jeszcze końca procesu wyłaniania wykonawcy tej ogromnej, obecnie największej - miejskiej inwestycji. Procedury trwają.

- W terminie 10 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty wykonawcy mają prawo na złożenie odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej na wynik postępowania - termin na wniesienie odwołania upływa 11 maja br. (ostatni dzień terminu przypada na sobotę, stąd przesunięcie do poniedziałku 11.05) - informuje Łukasz Oryszczak, rzecznik prezydenta Gliwic.

Po tym terminie dokumentacja postępowania zostanie przekazana do kontroli Urzędowi Zamówień Publicznych.

Doręczenie miastu informacji o wyniku kontroli następuje nie później niż w terminie 14 dni od dnia doręczenia ww. dokumentacji postępowania, a w przypadku kontroli szczególnie skomplikowanej - nie później niż w terminie 30 dni;

W przypadku wniesienia przez któregoś z wykonawców odwołania do KIO wspomniane terminy wydłużą się (wstrzymuje się wykonanie kontroli uprzedniej do czasu wydania przez Izbę wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze)

Do czasu doręczenia informacji o wyniku kontroli UZP nie można zawrzeć umowy. A to oznacza także, że żadne prace nie mogą się rozpocząć.

Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Mostostalu Zabrze, Gliwickiego Przedsiębiorstwa Budownictwa Przemysłowego i Przedsiębiorstwa Remontów Ulic i Mostów w Gliwicach. Chce budować za ok 184 mln zł.

Konsorcjum firm Warbud i Eurovia zaoferowały 186,240 mln zł. Budimex chce budować za 204,3 mln zł.

Miasto przeznaczyło na ten cel w budżecie około 206 mln zł, oznacza to więc, że nie tylko może być taniej niż zakładano.

Wszystkie środki transportu w jednym miejscu

Centrum Przesiadkowe powstanie na dawnych terenach PKP w rejonie gliwickiego dworca i skupi wszystkie środki transportu miejskiego w jednym miejscu, podniesie standard obsługi i usprawni przemieszczanie się podróżnych. W ramach inwestycji powstanie m.in. nowy zadaszony dworzec autobusowy wraz z budynkiem głównym obsługi pasażerskiej, usługowym budynkiem pomocniczym i tunelem łączącym Centrum Przesiadkowe z dworcem PKP oraz z południową stroną miasta.

Będzie to zintegrowany z dworcem kolejowym systemem stacji autobusów miejskich, regionalnych i międzynarodowych, z miejscami postojowymi dla samochodów i infrastrukturą rowerową (zadaszone miejsca postojowe, boksy dla rowerów, stacje napraw rowerów, przygotowanie infrastruktury dla stacji wypożyczalni rowerów) oraz zapleczem komercyjnym.

Wyłoniony w przetargu wykonawca zajmie się budową Centrum Przesiadkowego, a także przebudową ul. Składowej i fragmentu ul. Toszeckiej oraz odcinka ul. Tarnogórskiej.

W ramach robót drogowych zostanie m.in. zmieniona konstrukcja jezdni ulic, powstaną chodniki i ciągi pieszo-rowerowe, pojawi się nowe oświetlenie uliczne. Niezbędna będzie także budowa nowych i przebudowa istniejących sieci uzbrojenia terenu. Ul. Składowa zostanie połączona z ul. Toszecką. Natomiast na przedłużeniu ul. Udzieli zaplanowano ciąg dla pieszych i rowerów, łączący okolice ulic Kolberga i Tarnogórskiej z Centrum Przesiadkowym. Miasto planuje także montaż instalacji fotowoltaicznej, która będzie zasilała Centrum Przesiadkowe w energię elektrycznej.

W dalszym etapie planowana jest także przebudowana ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, plac przed dworcem PKP, placu Piastów, ul. Okopowej, ul. Na Piasku i fragmentów ul. Jagiellońskiej, Piwnej i Zwycięstwa. Te prace, wraz z robotami towarzyszącymi, prowadzić będzie Zarząd Dróg Miejskich w Gliwicach, który obecnie przygotowuje przetarg na ten zakres prac.

W listopadzie ubiegłego roku na realizację projektu „Zachodnia Brama Metropolii Silesia – Centrum Przesiadkowe w Gliwicach” miasto otrzymało 129 mln zł dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Centrum Przesiadkowe w Gliwicach. Kto zbuduje? Wybrano już ofertę

Wyższe mandaty od skarbówki z początkiem maja

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie