Do tej pory produkowała ona akumulatory dla elektronarzędzi oraz rowerów z napędem elektrycznym. Niebawem w zakładzie powstawać będą akumulatory dla samochodów hybrydowych i elektrycznych (będzie to pierwsza taka fabryka w Polsce). Trafiać będą one na rynki Europy Środkowej i Północnej. Radykalnie zwiększy się też skala produkcji akumulatorow dla e-bików.
Podczas spotkania z dziennikarzami przedstawiciele firmy podkreślali, że gliwicki zakład będzie nie tylko montownią - tutaj projektowane będą też nowe rozwiązania ("mózgiem" koncernu nadal pozostanie jednak centrala w szkockim Dundee).
Pytany o przyczyny, które spowodowały przenosiny znacznej części produkcji z Niemiec i Szwarcari do Gliwic Jim Ferguson - dyrektor operacyjny Axeon, a zarazem szef gliwickiej fabryki - przyznał, że spory wpływ na podjęcie takiej decyzji miały względy ekonomiczne.
- Nie był to jednak główny czynnik. Gdyby chodziło wyłącznie o tanią siłę roboczą, to możnaby znaleźć jeszcze bardziej atrakcyjne miejsca - podkreślił Jim Ferguson. Cóż zatem przekonało władze koncernu do Gliwic?
- Tutejszy zakład gwarantuje elastyczność produkcji, a to bardzo ważne dla naszych klientów - wyjaśnił Ferguson.
W ślad za rozszerzeniem działalności prawdopodobnie pójdzie też zwiększenie załogi. Już w tym roku jej stan przekroczy 400 osób, a docelowo liczba pracowników może sięgnąć nawet 500. Znaczna ich część to osoby, które w przeszłości pracowały już w branży motoryzacyjnej.
21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?