Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gliwice mogą stracić swoje Lotnicze Pogotowie Ratunkowe

Agata Pustułka
Dziś w Gliwicach, a jutro w Katowicach? Jaki będzie los pogotowia lotniczego, nie wiadomo
Dziś w Gliwicach, a jutro w Katowicach? Jaki będzie los pogotowia lotniczego, nie wiadomo Mikołaj Suchan
Wieść, że Ministerstwo Zdrowia chce przenieść śląską stację Lotniczego Pogotowia Ratunkowego z Gliwic na katowickie lotnisko Muchowiec, postawiła na nogi gliwickich urzędników. Chuchając na zimne, władze Gliwic zwróciły się do Ministerstwa Zdrowia z prośbą o wyjaśnienia. Chcą wiedzieć, czy jest w tym choćby ziarno prawdy.

Minister Ewa Kopacz na razie milczy (list wysłano na początku sierpnia, więc jest jeszcze czas na odpowiedź). Jednak jak udało nam się dowiedzieć, rzeczywiście istnieją plany przeniesienia lotniska do stolicy województwa.

- Sprawa stanęła na posiedzeniu sejmikowej komisji zdrowia przed wakacjami - mówi Mał-gorzata Ochęduszko-Ludwik, przewodnicząca sejmikowej komisji zdrowia. - Wywołał ją przedstawiciel zarządu województwa. Stosowna uchwała może być głosowana na najbliższej sesji sejmiku, czyli 29 sierpnia.
Sama przewodnicząca jest zdania, że trzeba wybrać lokalizację "najbezpieczniejszą i najbardziej funkcjonalną dla ratowania ludzi".

- Nie widzę lepszej lokalizacji od gliwickiej - ocenia rzecznik gliwickiego Urzędu Miasta Marek Jarzębowski. - To przecież tu znajduje się największy węzeł komunikacyjny w Polsce, czyli Sośnica. Tę lokalizację podpowiada logika.

Tymczasem Justyna Sochacka, rzecznika warszawskiej centrali LPR, informuje, że nie wie nic o sprawie. - Ale lokalizacja bazy nie należy do naszych kompetencji - zastrzega.

Na lotnisku na katowickim Muchowcu są lepsze warunki

Z Mariuszem Kleszczewskim, wicemarszałkiem województwa śląskiego, rozmawia Agata Pustułka
Trzeba przenosić pogotowie z Gliwic do Katowic? Po co?

Trwają jeszcze analizy dotyczące wyboru lokalizacji (analiza dolotów). Z tego, co wiem, ze względów bezpieczeństwa lepsza sytuacja jest w Katowicach, gdzie są optymalne warunki dotyczące bezpieczeństwa załogi i pasażerów. Decyzja nie należy jednak do zarządu. My plan jesteśmy w stanie wesprzeć. Na zrealizowanie go możemy z budżetu przeznaczyć około 1 mln zł. Mamy też deklarację władz Katowic, że będą uczestniczyć w inicjatywie także finansowo. Bardzo nam zależy na wykorzystaniu potencjału szpitala urazowego św. Barbary w Sosnowcu.

Nasze LPR dość rzadko lata w porównaniu z innymi, np. gliwickie ok. 180 razy w zeszłym roku, a warszawskie 800.
Bo inna jest specyfika obu regionów. U nas sieć dróg i szpitali jest gęstsza.

Czytaj także: Co słychać w dziurze dworca?

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gliwice.naszemiasto.pl Nasze Miasto