Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Konkurencja dla Rossmanna? W Polsce pojawi się niemiecka drogeria. Co to może oznaczać dla Rossmanna?

Piotr Paszelke
Piotr Paszelke
Rossmann jest marką, której nie trzeba nikomu przedstawiać. Sieć drogerii cieszy się niezwykłą popularnością w naszym kraju i w praktyce można powiedzieć, że zdominowała rynek w Polsce. Jednak nie wiadomo, jak długo potrwa ten stan. Zgodnie z zapowiedziami niemieckich przedsiębiorców do Polski wejdzie DM Drogerie Markt. Jest to sieć drogerii, która opanowała rynki w kilku europejskich krajach. Czy u nas też zdoła to zrobić? >>>>>
Rossmann jest marką, której nie trzeba nikomu przedstawiać. Sieć drogerii cieszy się niezwykłą popularnością w naszym kraju i w praktyce można powiedzieć, że zdominowała rynek w Polsce. Jednak nie wiadomo, jak długo potrwa ten stan. Zgodnie z zapowiedziami niemieckich przedsiębiorców do Polski wejdzie DM Drogerie Markt. Jest to sieć drogerii, która opanowała rynki w kilku europejskich krajach. Czy u nas też zdoła to zrobić? >>>>>Polska Press
Rossmann jest marką, której nie trzeba nikomu przedstawiać. Sieć drogerii cieszy się niezwykłą popularnością w naszym kraju i w praktyce można powiedzieć, że zdominowała rynek w Polsce. Jednak nie wiadomo, jak długo potrwa ten stan. Zgodnie z zapowiedziami niemieckich przedsiębiorców do Polski wejdzie DM Drogerie Markt. Jest to sieć drogerii, która opanowała rynki w kilku europejskich krajach. Czy u nas też zdoła to zrobić?

Spis treści

Zobacz wideo: Zimna krew w obliczu ognia. 10-letni bohater z Koronowa odznaczony

od 16 lat

Potężna niemiecka drogeria pojawi się w Polsce!

Możliwość pojawienia się w Polsce potentata na rynku niemieckim, Słowackim i Czeskim może oznaczać zagrożenie pozycji, jaką obecnie ma Rossmann. Nie ma jednak wątpliwości, że zaistnienie w naszych realiach może być niezwykle trudne. Rossmann ma obecnie ugruntowaną pozycję, a jednocześnie rynek Polski nie jest zbyt korzystny dla rozwijania drogerii. Jednak niemiecka sieć ma zasoby, by zawalczyć o rynek nad Wisłą.

DM Drogerie Markt - czym się wyróżnia ta drogeria?

Obecnie DM Drogerie Markt działa w trzynastu krajach w Europie. Sieć składa się z niemalże 4 tysięcy sklepów, a swoją potężną pozycję utrzymuje na wielu rynkach europejskich. Kilkunastoprocentowy udział w rynku drogeryjnym ma ona m.in. w Słowacji, Czechach, Węgrzech i Bułgarii. To zaś oznacza, że marka ma środki, by wejść do Polski.

Polecamy

Pierwszy sklep w Polsce - już w kwietniu!

Już teraz wiemy, kiedy pojawi się pierwszy sklep DM Drogerie Markt w Polsce. Będzie to 21 kwietnia. Start marki na naszym terenie został przewidziany na Park Handlowy Galaktyka we Wrocławiu. Planowane jest otwieranie również sklepów stacjonarnych w mniejszych miejscowościach. Przewiduje się, że sklepy pojawią się m.in. w Jeleniej Górze oraz Lesznie.

Działa już strona internetowa marki

Już teraz działa strona internetowa marki. Obecnie stanowi ona przestrzeń do rekrutacji pracowników chcących rozpocząć pracę w DM Drogerie Markt. Informacje znajdują się pod tym adresem. Zgodnie z zapowiedziami już wkrótce ruszy również sklep internetowy.

Rynek drogeryjny - mocno zabetonowany

Nie ma wątpliwości, że wejście na polski rynek drogerii będzie wyjątkowo trudne. Według informacji z końca 2020 roku ostatnio odnotowuje się zmniejszenie liczby tego typu sklepów. Z danych z owego czasu wynika, że takich sklepów jest mniej niż 8 tysięcy w skali całego kraju, a prym wiedzie właśnie Rossmann. Wśród konkurencyjnych marek wskazuje się Sephorę, SuperPharm oraz Hebe. Jednak te marki nie przekraczają nawet 10 proce udziału w rynku, w przeciwieństwie do Rossmanna.

Polecamy

Czy Rossmann ma się czego obawiać?

W związku z powyższym można śmiało powiedzieć, że status Rossmanna jest niezwykle silny i sieć nie musi się obawiać strącenia z piedestału. Jednak błędem byłoby zakładanie, że DM Drogerie Markt w dłuższym czasie nie będzie w stanie zamieszać na rynku drogerii. Wiele wskazuje na to, że drogerie w Polsce będą musiały podzielić się swoim kawałkiem tortu, jakim jest rynek drogerii, a pewne jest to, że DM Drogerie Markt ma zamiar osiągnąć możliwie najwyższą pozycję w Polsce.

Gdzie faktycznie Polacy kupują szampony, odżywki do włosów i inne produkty drogeryjne?

Warto wspomnieć jeszcze o tym, że około jedna ósma sprzedaży produktów takich jak szampony i odżywki jest związana z dyskontami takimi jak Lidl czy Biedronka. Oznacza to, że wielu klientów w potrzebne produkty drogeryjne zaopatruje się nie w sklepach specjalistycznych, a w marketach. Z nimi to DM Drogerie Markt również będzie musiał konkurować, przynajmniej w kontekście sprzedaży produktów higienicznych, charakterystycznych dla drogerii.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Konkurencja dla Rossmanna? W Polsce pojawi się niemiecka drogeria. Co to może oznaczać dla Rossmanna? - Toruń Nasze Miasto

Wróć na gliwice.naszemiasto.pl Nasze Miasto