Drugi - ostatni - gliwicki odcinek Drogowej Trasy Średnicowej (oznaczony jako G2) ma długość 5,6 km. Wiedzie od ul. Kujawskiej do ul. Portowej i łączy się z Drogą Krajową nr 88.
W ścisłym centrum - pod ulicami Dworcową i Zwycięstwa - będzie przebiegał w 500-metrowym tunelu, nad którym w przyszłości może powstać nowa przestrzeń miejska.
– Władze samorządowe zabiegały, aby ten fragment trasy w jak największym stopniu spełniał oczekiwania mieszkańców. Dlatego zaprojektowano relatywnie dużo węzłów drogowych, które z jednej strony ułatwią dojazd do DTŚ z różnych ulic i różnych części miasta, z drugiej umożliwią wielu kierowcom spoza Gliwic dotarcie do ważnych obiektów, takich jak przykładowo Politechnika Śląska czy Centrum Onkologii – tłumaczą urzędnicy.
- Średnicówka na tym odcinku będzie mieć również zdecydowanie niższe parametry niż w innych miastach. Na pewno nie będzie przypominać autostrady, ale raczej miejską ulicę. Prawie w całości będzie mieć jedną jezdnię z czterema pasami ruchu - po dwa w każdą stronę - podobnie jak na ulicy Pszczyńskiej. Jedynie w części od ulicy Kujawskiej do ulicy Królewskiej Tamy będzie to droga z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu w każdą stronę - wyjaśnia Andrzej Karasiński, sekretarz miasta Gliwice.
O otrzymanie zlecenia na realizację inwestycji ubiegało się 9 wykonawców - w tym firmy nie tylko z Polski, ale też z Niemiec, Portugalii, Ukrainy i Włoch. Ich oferty otwarto 20 września w katowickiej siedzibie firmy DTŚ S.A. Najkorzystniejszą cenowo propozycję przedstawiło konsorcjum, którego liderem jest EUROVIA POLSKA SA. Zaproponowało wykonanie zadania za 700 414 396 złotych.
Najdroższa z ofert zawierała cenę przekraczającą 988 milionów złotych.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?