- To linia drugorzędną, ale o znaczeniu państwowym - informuje Jacek Karniewski z PKP PLK S.A. Centrum Realizacji Inwestycji w Warszawie . - Ma kluczowe znaczenie dla transportu węgla, stanowiąc bardzo ważny element ciągu wywozowego węgla z kopalń w rejonie Rudy Śląskiej, Zabrza oraz Bytomia - dodaje.
Ze względu na zły stan techniczny nawierzchni w torach nr 1 i 2 na całej długości linii, została tu obniżona prędkość rozkładowa, do zaledwie 30 kilometrów na godzinę, a przy stacji Bytom Karb do 20 kilometrów na godzinę. Te ograniczenia mają wpływ nie tylko na obniżenie przepustowości szlaku, ale także na częste kradzieże węgla.
- Po przebudowie na tej trasie prędkość zostanie przywrócona do 60 kilometrów na godzinę. To usprawni ruch towarowy - zapowiada Jacek Karniewski.
Inwestycja powinna zakończyć się do 30 listopada.
Tymczasem...
Okrojone zostały połączenia kolejowe pomiędzy Bytomiem a Gliwicami. Od 1 marca pociągów będzie dużo mniej. Czytaj więcej
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?