Oszuści mają nowy model. Czym jest spoofing?
Spoofing polega na kontakcie oszusta z klientem banku. Współcześnie postęp technologiczny pozwala na to, że niema każda dorosła osoba używa bankowości internetowej. Kolejno, oszust przekonuje potencjalnego poszkodowanego, iż właśnie padł ofiarą przestępstwa, bo ktoś włamał się na jego konto. Informacja jest przekonująca tym bardziej, że na ekranie telefonu oszukiwanego wyświetla się infolinia banku.
"Tak właśnie było wczoraj w przypadku jednej z mieszkanek gminy Rudziniec. 50-latka zobaczyła na wyświetlaczu numer infolinii banku, a osoba dzwoniąca, przedstawiająca się jako pracownik działu do spraw walki z cyberprzestępczością, informowała o próbie włamania na konto. W celu zabezpieczenia oszczędności „pracownik banku” przekazał szczegółowe instrukcje. Nie wchodząc w szczegóły - kobieta zainstalowała na telefonie podesłaną aplikację i tym razem już naprawdę straciła oszczędności, w kwocie prawie 30 tys. zł." - informuje gliwicka Policja na łamach swojej strony internetowej.
Drugi przypadek dotyczył 27-lata z Pyskowic, który w komunikatorze powiązanym z najpopularniejszym obecnie portalem społecznościowym, otrzymał prośbę od znajomej o pożyczkę 1000 zł. Okazało się, że został oszukany przez nieznaną osobę, podszywającą się pod wspomnianą znajomą. Pożyczone pieniądze stracił.
W obu sprawach mundurowi wszczęli dochodzenie. Apelują też, aby nie wierzyć we wszystkie komunikaty, które pojawiają się na ekranie smartfona, gdyż mogą nas one słono kosztować...
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?