Minister zatwierdził Program inwestycji dla budowy infrastruktury drogowej na granicznym, początkowym odcinku autostrady A6. Oznacza to przyznanie pieniędzy na przygotowanie i realizację inwestycji. Zadanie będzie obejmowało budowę nowego wiaduktu, na zachód od istniejącego MOP Kołbaskowo przy granicy polsko-niemieckiej, wraz z drogami dojazdowymi i placami do zawracania.
- Realizacja inwestycji umożliwi zawracanie pojazdom przed granicą i ułatwi utrzymanie drogi oraz działania kontrolne prowadzone przez służby państwowe, takie jak policja, Straż Graniczna, Krajowa Administracja Skarbowa, Inspekcja Transportu Drogowego - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Dziś 2,5 kilometra przed granicą znajduje się ostatni na A6 węzeł drogowy - Kołbaskowo. W przyszłości zostanie zastąpiony nowym węzłem - Szczecin Zachód, który będzie o kilometr dalej od granicy. Dziś pierwszy węzeł po stronie niemieckiej znajduje się dopiero 9,5 km od granicy.
- Pojazdy nie mają żadnej możliwości zawrócenia na granicy państwa. Około 1 km przed granicą zlokalizowany jest MOP Kołbaskowo. Jest wykorzystywany przez służby państwowe do działań kontrolnych, ale nie jest do tego przystosowany. Także doświadczenie płynące z sytuacji związanej z wprowadzeniem ograniczeń w ruchu na granicach w związku z Covid-19 wpłynęły na konieczność budowy nowej infrastruktury drogowej w pobliżu granicy - podkreślają drogowcy.
Głównym elementem, który da możliwość bezpiecznego zawracania przed samą granicą, będzie nowy wiadukt. Do wiaduktu będą drogi dojazdowe. Mają powstać place do zawracania. Szczegółowe rozwiązania techniczne poznamy, gdy powstanie projekt, na który przetarg ma być ogłoszony w tym roku. Węzeł ma być gotowy w 2025 roku.
Czekają w Kijewie
Do 30 września trwa ogłoszony przez GDDKiA przetarg na dokończenie przebudowy węzła Kijewo w ciągu autostrady A6. Poprzedni wykonawca inwestycji zrealizował zaledwie około 20 proc. robót. Węzeł stanowi połączenie A6 z DK10. Jest to główny węzeł łączący Szczecin z siecią autostrad i dróg ekspresowych. Został wybudowany w latach 30. ubiegłego wieku, a potem rozbudowany w latach 70-80.
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?