Produkcja nowej astry w Gliwicach ruszy niebawem

Barbara Kubica
Linia do produkcji nowej astry kosztuje około 120 mln euro
Linia do produkcji nowej astry kosztuje około 120 mln euro fot. Arkadiusz Ławrywianiec
Od 2 do 3 miesięcy wcześniej niż do tej pory planowano w gliwickiej fabryce Opla pełną parą ruszy produkcja najnowszego opla astry IV w wersji trzydrzwiowej.

Zobacz nasz serwis motoryzacyjny motojarmark
[mp]Taką informację przekazał Dziennikowi Zachodniemu dyrektor fabryki w Gliwicach Andrzej Korpak, podczas spotkania zorganizowanego przez eurodeputowanego Bogdana Marcinkiewicza w siedzibie Parlamentu Europejskiego w Brukseli.

- Do tej pory plany mówiły o tym, że produkcja rozpocznie się 2 stycznia 2012 roku. Jednak po Salonie Paryskim zainteresowanie tym modelem jest tak wielkie, że produkcja ruszy już w ostatnim kwartale 2011 roku - cieszy się Andrzej Korpak.

To obok sedana jeden z dwóch modeli astry najnowszej generacji, na którą gliwicka fabryka ma wyłączność. Co w praktyce oznacza decyzja zarządu GM w Polsce o wcześniejszym uruchomieniu produkcji? Nie tylko to, że najnowsze modele opla wjadą do salonów samochodowych o kilka miesięcy wcześniej. Równie ważne jest to, że wcześniej niż planowano pracę rozpocznie 151 nowych pracowników, którzy znajdą zatrudnienie przy taśmie produkcyjnej trzydrzwiowych wersji astry IV.

- Trwa kompletowanie tej ekipy. Część osób już uczy się składać i rozkładać nasz nowy samochód, reszta ekipy zostanie skompletowana w najbliższych miesiącach - mówi Korpak.

Decyzja o przyspieszeniu produkcji trzydrzwiowej astry potwierdza, że General Motors ma już za sobą kryzys, podczas którego mówiło się nawet o sprzedaży firmy.

- Humorystycznie możemy powiedzieć, że ten okres w historii GM Polska możemy nazwać Imperium kontratakuje. Z kryzysu, który w naszej firmie dał o sobie znać już w 2007 roku, wychodzimy dzięki dwóm modelom: insigni i astrze IV - podkreśla dyrektor Korpak.

Prototyp trzydrzwiowej astry został przewieziony do gliwickiej fabryki już w czerwcu tego roku. Wtedy też ruszył montaż nowej linii produkcyjnej.

- To inwestycja warta około 120 milionów euro. Same matryce kosztują po 2-3 miliony - mówi Korpak.
Jeżeli popyt na astrę IV będzie utrzymywał się na podobnym do obecnego poziomie i nie nastąpi spadek zamówień, głównie z rynków Europy Zachodniej, łączna wielkość produkcji w Gliwicach powinna przekroczyć 160 tysięcy sztuk.

Zobacz nasz serwis motoryzacyjny motofakty

Złodzieje zmieniają taktykę. Częściej kradną luksusowe auta.

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3