Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Produkcja nowej astry w Gliwicach ruszy niebawem

Barbara Kubica
Linia do produkcji nowej astry kosztuje około 120 mln euro
Linia do produkcji nowej astry kosztuje około 120 mln euro fot. Arkadiusz Ławrywianiec
Od 2 do 3 miesięcy wcześniej niż do tej pory planowano w gliwickiej fabryce Opla pełną parą ruszy produkcja najnowszego opla astry IV w wersji trzydrzwiowej.

Zobacz nasz serwis motoryzacyjny motojarmark
[mp]Taką informację przekazał Dziennikowi Zachodniemu dyrektor fabryki w Gliwicach Andrzej Korpak, podczas spotkania zorganizowanego przez eurodeputowanego Bogdana Marcinkiewicza w siedzibie Parlamentu Europejskiego w Brukseli.

- Do tej pory plany mówiły o tym, że produkcja rozpocznie się 2 stycznia 2012 roku. Jednak po Salonie Paryskim zainteresowanie tym modelem jest tak wielkie, że produkcja ruszy już w ostatnim kwartale 2011 roku - cieszy się Andrzej Korpak.

To obok sedana jeden z dwóch modeli astry najnowszej generacji, na którą gliwicka fabryka ma wyłączność. Co w praktyce oznacza decyzja zarządu GM w Polsce o wcześniejszym uruchomieniu produkcji? Nie tylko to, że najnowsze modele opla wjadą do salonów samochodowych o kilka miesięcy wcześniej. Równie ważne jest to, że wcześniej niż planowano pracę rozpocznie 151 nowych pracowników, którzy znajdą zatrudnienie przy taśmie produkcyjnej trzydrzwiowych wersji astry IV.

- Trwa kompletowanie tej ekipy. Część osób już uczy się składać i rozkładać nasz nowy samochód, reszta ekipy zostanie skompletowana w najbliższych miesiącach - mówi Korpak.

Decyzja o przyspieszeniu produkcji trzydrzwiowej astry potwierdza, że General Motors ma już za sobą kryzys, podczas którego mówiło się nawet o sprzedaży firmy.

- Humorystycznie możemy powiedzieć, że ten okres w historii GM Polska możemy nazwać Imperium kontratakuje. Z kryzysu, który w naszej firmie dał o sobie znać już w 2007 roku, wychodzimy dzięki dwóm modelom: insigni i astrze IV - podkreśla dyrektor Korpak.

Prototyp trzydrzwiowej astry został przewieziony do gliwickiej fabryki już w czerwcu tego roku. Wtedy też ruszył montaż nowej linii produkcyjnej.

- To inwestycja warta około 120 milionów euro. Same matryce kosztują po 2-3 miliony - mówi Korpak.
Jeżeli popyt na astrę IV będzie utrzymywał się na podobnym do obecnego poziomie i nie nastąpi spadek zamówień, głównie z rynków Europy Zachodniej, łączna wielkość produkcji w Gliwicach powinna przekroczyć 160 tysięcy sztuk.

Zobacz nasz serwis motoryzacyjny motofakty

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gliwice.naszemiasto.pl Nasze Miasto