Łączy Katowice, Chorzów, Świętochłowice, Rudę Śląską, Zabrze i Gliwice. Drogowa Trasa Średnicowa liczy ponad 31 kilometrów i zdecydowanie ułatwia kierowcom szybką komunikację między tymi sześcioma miastami śląskiej aglomeracji. Każde z tych miast odpowiada za własny odcinek DTŚ. Dlatego tak się od siebie różnią.
Odcinek, na który najbardziej narzekają kierowcy, znajduje się w Świętochłowicach. Trudno im się dziwić, bo pęknięcia i dziury w asfalcie są na całej długości, w obu kierunkach. Każdego dnia tym niespełna 4-kilometrowym odcinkiem średnicówki przejeżdża prawie 100 tysięcy samochodów. I właśnie na tym odcinku w wakacje ma być remont.
- Kompleksowo remontowany będzie południowy odcinek jezdni Drogowej Trasy Średnicowej. Planowane prace prowadzone będą na odcinku od ul. Bytomskiej (wiadukt) do granicy z Chorzowem - wyjaśnia Adam Myszor, naczelnik kancelarii prezydenta w Urzędzie Miasta w Świętochłowicach.
To prawie 2 km. Jak podkreśla, wymieniona zostanie podbudowa jezdni oraz naprawione zostaną wszelkie nierówności. Obecnie trwa procedura przetargowa. Oferty można składać jeszcze do środy, 21 czerwca. Świętochłowice otrzymały ponad 1,8 mln złotych dotacji z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa na remont DTŚ-ki.
Całkowity koszt prac nie jest jeszcze znany. Tymczasem zabrzański odcinek DTŚ od centrum do granicy z Gliwicami też nie jest ulubioną trasą kierowców. Są tam nierówności, a jezdnia „faluje”. Kolejne prace naprawcze wdrażane przez wykonawcę, firmę Eurovia, nie przynoszą rezultatu. Drogowcy często muszą frezować tam asfalt. Ostatnio takie prace wykonywali w połowie maja. I już planują kolejne remonty.
- Od 2 sierpnia na DTŚ rozpocznie się wymiana podbudowy całego zabrzańskiego odcinka - mówi Kazimierz Ladziński, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Infrastruktury Informatycznej w Zabrzu. - Prace potrwają kilka tygodni i będą wiązać się z utrudnieniami dla kierowców. W wielu miejscach droga będzie zwężona - dodaje Ladziński.
Jednym z równiejszych odcinków DTŚ jest ponad 2-kilometrowa trasa w Chorzowie. Po przeprowadzonym w minionym roku remoncie (wymiana nawierzchni) nie trzeba prowadzić tam napraw bieżących.
- Trasa wymaga jednak stałego utrzymania polegającego m.in. na monitorowaniu i naprawach oświetlenia drogowego, zachowaniu czystości i zapewnieniu zimowego utrzymania czy odnawianiu oznakowania poziomego - podkreśla Bogusław Bernad, kierownik Działu Inżynierii Ruchu i specjalista ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Chorzowie.
Ubiegłoroczny remont DTŚ w Chorzowie zajął drogowcom jedynie osiem dni, przeprowadzono go w lipcu.
ZOBACZ WIDEO: ROK TEMU UKOŃCZONO DTŚ NA CAŁEJ DŁUGOŚCI
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?