Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rozbudowa DTŚ na wschód będzie, ale bez Katowic i od końca

Justyna Przybytek
Rozbudowa DTŚ
Rozbudowa DTŚ
Jest porozumienie w sprawie przedłużenia średnicówki na wschód. Rozbudowa DTŚ będzie prowadzona jednak bez Katowic. Prezydenci trzech miast - Mysłowic, Sosnowca i Jaworzna - podpisali w ubiegłym tygodniu porozumienie w sprawie przygotowania dokumentacji przedprojektowej dla tej inwestycji.

Prezydenci trzech miast - Mysłowic, Sosnowca i Jaworzna - podpisali w ubiegłym tygodniu porozumienie w sprawie przygotowania dokumentacji przedprojektowej dla II etapu Drogowej Trasy Średnicowej na wschód. To pierwszy duży krok w kierunku poprowadzenia DTŚ do Zagłębia.

Średnicówka docelowo ma połączyć Katowice z Mysłowi-cami, Jaworznem i miastami Zagłębia. Aby jednak tak się stało, stolica aglomeracji musi jeszcze przedłużyć o ok. kilometr ul. Bagienną do niewybudowanego jeszcze węzła Janów w Mysłowicach.

Inne priorytety

Mniej więcej taką odpowiedź od katowickich urzędników usłyszeli samorządowcy z My-słowic i miast Zagłębia, gdy nalegali, aby Katowice przebudowały w końcu Bagienną i tym samym dały zielone światło dla rozbudowy DTŚ.

Rozbudowa DTŚ Katowice nie chcą płacić za rozbudowę DTŚ

W Katowicach kręcili jednak nosem. Powód? Potężne inwestycje, które miasto realizuje obecnie, w tym przebudowa centrum oraz budowa strefy kultury. Dodatkowym argumentem na "nie" są wyniki ankiet przeprowadzonych kilka tygodni temu wśród mieszkańców. Urzędnicy pytali w nich, czy katowiczanie wolą, aby miasto zainwestowało w rozbudowę DTŚ, czy budowę obwodnicy dla południowych dzielnic, czyli m.in. przebudowę ulicy 73 Pułku Piechoty. Połączenie DTŚ z My-słowicami otrzymało najmniejszą liczbę głosów.

DTŚ, Bagienna i...

Władze Mysłowic, Sosnowca i Jaworzna nie czekając więc na gest ze strony Katowic zdecydowały, że będą realizować inwestycję niezależnie od stolicy aglomeracji. To także sugerowali katowiccy urzędnicy. - Lepszym rozwiązaniem byłoby rozpoczęcie rozbudowy DTŚ od strony wschodniej, czyli Zagłębia i Mysłowic - mówił Jakub Jarząbek, rzecznik UM.

To możliwe, tyle że w przyszłości być może pojedziemy DTŚ, potem będzie komunikacyjna czarna dziura, czyli Bagienna, i znów wjedziemy na DTŚ. Chyba, że władze Katowic przebudują ulicę, zanim budowa trasy na wschód na dobre ruszy.

To również możliwy scenariusz. Samorządowcy, którzy parafowali porozumienie planują dopiero w 2015 r. z dokumentacją projektową starać się o zgodę na budowę i wnioskować o pieniądze unijne na realizację inwestycji - cały wschodni fragment DTŚ kosztować ma 2,7 mld zł - i w ciągu dwóch lat przystąpić do budowy.

Trasa aż do Dąbrowy

Jak miałaby wyglądać rozbudowa DTŚ? Trasa na węźle Janów w Mysłowicach ma się rozgałęzić na dwie drogi - na południe, częściowo ul. Obrzeżną Zachodnią, aż do węzła Jęzor w Jaworznie; i do Sosnowca, a w przyszłości dalej do Będzina i Dąbrowy Górniczej. Tutaj pobiegnie prawdopodobnie wzdłuż ulicy Mikołajczyka, następnie równolegle do ulicy Narutowicza, przetnie ul. 3 Maja i dojdzie do drogi nr 94.

Niezależnie od porozumienia, Mysłowice i Jaworzno zamierzają przygotować też dokumentację budowlaną dla odcinka od ul. Obrzeżnej Zachodniej do węzła Jęzor.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na katowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto