Pięknie, prawda? Tyle że to stolica województwa opolskiego, więc miejski rower ma od dziś Opole. W Katowicach podobnego systemu długo nie będzie, tak samo w Chorzowie, Bytomiu czy Sosnowcu. Nie będzie, bo uruchomienie sieci miejskich rowerów w aglomeracji wziął na siebie Górnośląski Związek Metropolitalny. Od tego czasu minął rok. Rowerów jak nie było, tak nie ma. Związek miał zlecić przygotowanie studium w tej sprawie. - Nie ma jeszcze decyzji, czy dokument powstanie - wyjaśnia Krzysztof Mejer, rzecznik GZM.
Rok temu przedstawiciele związku rozmawiali o budowie systemu z firmą Nextbike Polska, tą samą, która dziś inauguruje działalność w Opolu. Plan był taki, aby w 18 miastach aglomeracji uruchomić ok. 700 punktów, w których będzie można wypożyczyć w sumie 5000 rowerów. Gdyby doszedł do skutku, na Śląsku powstałaby największa sieć miejskich rowerów w Polsce. Temat zastąpiły inne, obecnie - energetyczny.
Tymczasem rowerami cieszą się mieszkańcy Opola. Tamtejszy magistrat ogłosił przetarg na budowę sieci na początku roku. Oferty były dwie, w tym jedna Nextbike. Umowa została podpisana w kwietniu, zakłada, że magistrat płaci ponad 600 tys. zł, a operator buduje sieć i przez 2,5 roku nią zarządza: serwisuje rowery i prowadzi system elektroniczny.
Jak to działa? PRZECZYTASZ NA DZIENNIKZACHODNI.PL
*Euro 2012 w DZ: eksperci typują wyniki meczów, wywiady z gwiazdami, strefa kibica
*Nowy podział Śląska: koniec woj. opolskiego i śląskiego, wspólne górnośląskie
Nie tylko o niedźwiedziach, które mieszkały w minizoo w Lesznie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?