- Niewykluczone, że z ziemią zostanie zrównany także kolejny budynek mieszkalny, zajmowany przez 30 rodzin, a przejęty przez miasto od Fabryki Drutu. Nie znajduje się on bezpośrednio na trasie DTŚ, lecz na terenach planowanej infrastruktury okołodrogowej. Mieszkańcy są już poinformowani o ewentualnej przeprowadzce. Mogą liczyć na przekwaterowanie do jednego z dwóch budynków komunalnych przeznaczonych w sumie dla około stu osób. Powstają one przy ulicach Kochanowskiego i Targowej - mówi Andrzej Karasiński, sekretarz miasta.
Po wybudowaniu średnicówki miasto zyska 3 hektary gruntów do zagospodarowania. W jaki sposób? Droga pobiegnie bowiem wykopem, dawnym Kanałem Kłodnickim. A ten na odcinku od ul. Dworcowej do narożnika Parku Chopina ma zostać przykryty żelbetową konstrukcją. W koncepcji zagospodarowania tego terenu autorstwa architekta Wojciecha Madurowicza znalazły się obiekty mające zachęcić mieszkańców do odwiedzania centrum miasta.
Oprócz pięciopoziomowego parkingu na około 500 aut, spacerowym pasażem, budynkiem o charakterze administracyjno-biurowym znalazł się też obiekt gastronomiczno-wystawienniczy. Pomysł na zagospodarowanie średnicówki wpisuje się z kolei w plany stworzenia tzw. Nowego Centrum, z przebudowanym dworcem oraz centralnym węzłem przesiadkowym. Umowy z wykonawcami projektów odcinka DTŚ od ul. de Gaulle'a w Zabrzu do DK88 w Gliwicach zostały już podpisane.
Danuta Żak, rzeczniczka Drogowej Trasy Średnicowej! wylicza, ile czasu potrzeba na załatwienie formalności.
- Jeżeli prace ruszą w założonych terminach, to zabrzańskie odcinki mogą być gotowe na przełomie lat 2013/2014. Wybudowanie odcinków gliwickich możliwe byłoby do końca 2014 roku - wylicza Danuta Żak.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?