Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W Gliwicach certyfikat na podpis elektroniczny dostaniesz za darmo

JH
W Urzędzie Miasta w Gliwicach ruszyło Centrum Certyfikacji SEKAP. To system pozwalający na załatwienie formalności w 73 śląskich urzędach. W Gliwicach podpis elektroniczny uprawniający do załatwiania w jego ramach spraw rozpoczęto wydawać za darmo.

W Urzędzie Miejskim uruchomiono Centrum Certyfikacji SEKAP, w którym za darmo można otrzymać certyfikat służący do składania podpisu elektronicznego. Dzięki niemu można załatwić on-line sprawy wymagające takiego podpisu w 73 śląskich urzędach działających w ramach Systemu Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej (SEKAP). Aby otrzymać elektroniczny podpis wystarczy mieć ze sobą dowód osobisty, pendrive'a oraz podpisać umowę świadczeniu usług certyfikacyjnych. Od przedsiębiorców wymagane są dodatkowe takie dokumenty jak umowa (spółki) lub KRS (aktualny odpis) oraz ewentualne pełnomocnictwa.
Jak przypominają urzędnicy z gliwickiego UM, za pośrednictwem SEKAP-u można m.in. otrzymać wpis do ewidencji działalności gospodarczej albo dokonywać w nim zmian. Można także dokonać formalności dotyczące transportu drogowego, kwestie związane z prawem jazdy (z wyjątkiem uzyskania tego dokumentu po raz pierwszy); zarejestrować sprzęt do połowu ryb, otrzymać karty wędkarskie i dokumenty łowiectwa podwodnego, zarejestrować zwierzęta wywożone za granicę, uzyskać pozwolenia na hodowlę psów. SEKAP-u umożliwia także na załatwienie pozwolenia na usuwanie drzew i krzaków bez opłat.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gliwice.naszemiasto.pl Nasze Miasto