MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Z terminalu w Zduńskiej Woli Karsznicach do Rotterdamu ZDJĘCIA

OPRAC.: redakcja
Symbolicznie został odprawiony pociąg inaugurujący stałe połączenie z terminalu w Zduńskiej Woli  w Karsznicach do portu morskiego w Rotterdamie. Firmy Agromex i DFDS uruchomiły w ten sposób regularne transporty intermodalne.
Symbolicznie został odprawiony pociąg inaugurujący stałe połączenie z terminalu w Zduńskiej Woli w Karsznicach do portu morskiego w Rotterdamie. Firmy Agromex i DFDS uruchomiły w ten sposób regularne transporty intermodalne. UM Zduńska Wola
Symbolicznie został odprawiony pociąg inaugurujący stałe połączenie z terminalu w Zduńskiej Woli w Karsznicach do portu morskiego w Rotterdamie. Firmy Agromex i DFDS uruchomiły w ten sposób regularne transporty intermodalne.

Pod hasłem „Mamy pociąg do ekologii” w terminalu PKP Cargo w Karsznicach odbyła się uroczystość inauguracji stałego połączenia do Rotterdamu i dalej do Wielkiej Brytanii, gdzie towary dowozi firma Agromex. 15 maja odprawiono symbolicznie pociąg, który będzie regularnie dowoził naczepy do morskiego portu, gdzie trafią na prom do brytyjskich portów.

Połączenie intermodalne z terminala w Karsznicach z portem w Rotterdamie i dalej z Wielką Brytanią testowano w kwietniu. Od połowy maja uruchomione zostaną regularne transporty, po dwa pociągi tygodniowo.

To równocześnie początek regularnej działalności terminala PKP Cargo Zduńska Wola – Karsznice. Transport to 18 wagonów z 36 naczepami. Trasa pociągu prowadzi z Karsznic do portu morskiego w Rotterdamie, gdzie naczepy firmy Agromex spod Zduńskiej Woli i holenderskiej DFDS Seaways zostaną załadowane na prom tego przewoźnika. W Wielkiej Brytanii trafią znów na koła i zostaną rozwiezione do odbiorców.

Właściciele Agromeksu, bracia Wojciech i Jacek Fraszka, rozwijają współpracę z holenderskim gigantem logistycznym i działają wspólnie w celu ograniczenia emisji dwutlenku węgla. Nie tylko TIR-y stawiają na torach, ale także korzystają z ciężarówek napędzanych silnikami na bio-LNG oraz elektrycznymi.

Wagony, które Agromex wykorzystuje do obsługi nowego połączenia intermodalnego z do Wielkiej Brytanii z terminalu PKP CARGO Zduńska Wola – Karsznice to wagony dwukieszeniowe T3000E, przeznaczone do przewozu naczep ciężarowych, w tym typu Mega, ale mogą również przewozić kontenery i kontenery-cysterny.

Terminal PKP Cargo Zduńska Wola – Karsznice

Centrum Logistyczne Zduńska Wola – Karsznice, czyli Terminal multimodalny Zduńska Wola – Karsznice został oficjalnie otwarty 15 listopada 2023 roku ( PISALIŚMY O TYM TUTAJ). Inwestorem jest spółka PKP Cargo Terminale, ale budowę wsparły samorządy. Powiat zduńskowolski w partnerstwie z samorządami miasta i gminy Zduńska Wola, a także gmin Sędziejowice i Łask oraz z powiatem łaskim przygotował projekt Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Zduńska Wola Karsznice. Opracowanie projektowe, jakie wówczas powstało, w 2020 r. nieodpłatnie zostało przekazane przez samorządy spółce PKP Cargo. To projekty budowy portu wraz z infrastrukturą, raporty i gotowy wniosek o dofinansowanie. Na jego podstawie kolejowa spółka ubiegała się o unijną dotację.
Centrum Logistyczne Zduńska Wola – Karsznice to inwestycja o wartości 128 mln zł, na którą spółka kolejowa dostała 51,7 mln zł dofinansowania z unijnych funduszy.

od 7 lat
Wideo

Ukraiński dron uderzył w radar w Orsku. Przeleciał aż 1800 kilometrów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zdunskawola.naszemiasto.pl Nasze Miasto