MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Zamkną jezdnię na zakopiance. Duże utrudnienia będą nocą pod Krakowem. Wszystko przez budowę kładki w Mogilanach

oprac. Barbara Ciryt
Budowa kładki dla pieszych nad zakopianką w Mogilanach
Budowa kładki dla pieszych nad zakopianką w Mogilanach GDDKiA
Zamknięcie jezdni na zakopiance planowane jest w nocy z czwartku na piątek, z 16 na 17 maja 2024 r. W Mogilanach w okolicy budowanej kładki ruch będzie tylko po jednym pasie w obie strony. Jest to związane z montowaniem deskowania i przęsła kładki dla pieszych.

Jak informuje zarządca drogi Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, prace będą prowadzone od godziny 22 do 4 rano, w tym czasie kierowcy będą mieli do dyspozycji tylko jeden pas ruchu w każdym kierunku.

- Największe utrudnienia dla kierowców będą ok. 2-3 w nocy. W tym czasie będziemy ustawiać przęsła kładki na podporach. Wtedy, na około 30 minut, zamkniemy całkowicie ruch na zakopiance - zapowiada Kacper Michna, rzecznik krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

W Mogilanach powstaje kładka dla pieszych

W południowej części Mogilan, w okolicy przystanku autobusowego Włosań. Łączymy ul. Żary i św. Rity jest niebezpieczne przejście poziome przez zakopiankę, GDDKiA zmienia to i buduje nad zakopianką nowe przejście dla pieszych. To zapewni bezpieczną komunikację między dwiema stronami drogi krajowej nr 7, dzięki czemu będzie można zlikwidować funkcjonującą dziś w tym miejscu „zebrę”.

- Przez ten odcinek zakopianki każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące samochodów, kładka zdecydowanie wpłynie więc na poprawę bezpieczeństwa pieszych. Od 2017 roku były w tym miejscu trzy wypadki z udziałem pieszych - informuje Kacper Michna.

Budowana kładka jest na trzech podporach – dwie będą po obu stronach zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja ma 3,4 m szerokości i 40 m długości i biegnie 6 m nad DK7. Wejście na kładkę będzie dostępne za pomocą schodów i wind.

Koszt inwestycji to 6 mln zł. Prace mają zakończyć się w listopadzie 2024 roku.

Zakopianka z bezkolizyjnymi przejściami

Kładka w Mogilanach to jedna z kilku tego rodzaju inwestycji, które realizujemy dla pieszych przechodzących przez zakopiankę. Bliżej Krakowa, w Libertowie, w najbliższych latach powstaną trzy kładki:

  • koło skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą;
  • koło przystanku autobusowego Góra Libertowska;
  • przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie.

Te obiekty powstaną w ramach przebudowy zakopianki w Libertowie. Inwestycja już się rozpoczęła i będzie realizowana do 2027 roku.

Niespełna 1,5 km na południe od przejścia w Mogilanach powstaje kolejne bezkolizyjne przejście

  • kładka, w Głogoczowie.

- Jej budowę planujemy rozpocząć na wiosnę. Trwają wstępne prace na budowie węzła drogowego w Krzyszkowicach – częścią tej inwestycji jest budowa tunelu pod DK7, który będzie służył również pieszym i pozwoli im na bezpieczne przejście na drugą stronę drogi - informuje rzecznik GDDKiA.

To nie wszystko, w realizacji jest jeszcze jedno przejście dla pieszych: kładka w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego. Ten obiekt GDDKiA buduje w ramach większej inwestycji, jaką jest węzeł Myślenice. Oba węzły planujemy zrealizować do końca 2025 roku.

Kto i kiedy powoduje wypadki drogowe w Polsce

emisja bez ograniczeń wiekowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto