Każdy segment jest wykonywany w tzw. wytwórni, a następnie wysuwany za pomocą siłowników hydraulicznych. W ten sposób zwalniane jest miejsce dla betonowania następnego segmentu.
- Typowy segment wykonywaliśmy przez siedem dni. W każdy poniedziałek wysuwaliśmy 22 metry ustroju nośnego. Dzięki temu, w ciągu ok. 14 tygodni, uwzględniając święta i mniejsze lub większe problemy, byliśmy w stanie nasunąć 220 metrów estakady. Na szczęście pogoda nam zwykle sprzyjała – mówi Kamil Fulczyk, inżynier, Skanska.
W ramach kontraktu Skanska wykona jeszcze sprężenie zewnętrzne całego ustroju nośnego, nasypy i drogi dojazdowe, wymieni łożyska tymczasowe na docelowe i usunie podpory tymczasowe.
Przed nami jest również realizacja całego wyposażenia pomostu: kap chodnikowych, desek gzymsowych, wpustów, izolacji, krawężników, barier, balustrad i osłon, a także wykonanie nawierzchni i malowanie obiektu.
– Jak do tej pory wszystko przebiega zgodnie z harmonogramem. Data zakończenia kontraktu to koniec
lipca br. – mówi Marcin Bartosiewicz, menadżer projektu, Skanska.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?