Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

DTŚ w Gliwicach w 2014 roku. Ogłosili przetarg na pierwszy odcinek

MAKI
Pierwszy, gliwicki odcinek Drogowej Trasy Średnicowej ma być gotowy w połowie 2014 roku. Właśnie ogłoszono przetarg na jego wykonanie.

To już nie tylko przymiarki i zaglądanie przez miedzę, do Zabrza, jak tam postępują prace. Pierwszy, gliwicki odcinek Drogowej Trasy Średnicowej ma być gotowy w połowie 2014 roku. Właśnie ogłoszono przetarg na jego wykonanie.

Roboty mogą ruszyć latem. Poinformowali o tym gliwiccy samorządowcy i dyrektor DTŚ SA, Arkadiusz Dunaszewski. Mowa o tzw. odcinku G1, od ulicy Kujawskiej w Gliwicach do granicy z Zabrzem. Ma on 2,8 km. To bardzo ważny fragment średnicówki: będzie się bowiem krzyżował z autostradą A1, a stamtąd dojedziemy już łatwo do węzła Sośnica i dalej.

Podczas czwartkowej konferencji prasowej samorządowcy przypomnieli, że przebieg Drogowej Trasy Średnicowej od ul. de Gaulle'a w Zabrzu do DK 88 w Gliwicach został zatwiedzony, Ostateczną decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach wydano 13 czerwca 2011 roku.

Od Kujawskiej do węzła z autostradą A1 DTŚ, jak na pozostałych odcinkach, będzie miała po trzy pasy w każdą stronę, natomiast od węzła z A1 do granicy z Zabrzem - dodatkowo pas awaryjny.

Na tym odcinku mają zostać wybudowane cztery wiadukty: kolejno nad ulicą Kujawską, Błonie, most nad autostradą A1 i Kłodnicą oraz wiadukty nad ulicą Wschodnią oraz nad torami PKP.

Jak przewiduje dyrektor Dunaszewski, jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, w czerwcu powinna zostać podpisana umowa z wykonawcą, a w lecie ruszyć budowa tego odcinka. Pierwszy gliwicki i ostatni zabrzański powinny zostać ukończone niemal równocześnie.

Kolejny przetarg, zapowiadany na drugą połowę roku, będzie dotyczył odcinka G2 o długości 5,6 km, który będzie się kończyć na węźle DK88 z Portową (podzielono go na dwie częci, ok. 1,3 km od Baildona do Kujawskiej i 4,3 km - od Kujawskiej do węzła). Całą średnicówką mamy jeździć z początkiem 2015 roku, gdy zostanie ukończony ostatni odcinek w Gliwicach.

- Miasto jest od dawna przygotowane do inwestycji - podkreśla Andrzej Karasiński, sekretarz miasta. Przewidując przebieg DTŚ w śladzie Kanału Kłodnickiego, budowano stację pogotowia ratunkowego, czy wznoszono Centrum Nowych Technologii Politechniki Śląskiej. Ponad 90 proc. terenów, które będą wykorzystane pod budowę, jest już własnością miasta.

Całą DTŚ mamy przejechać na początku 2015 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gliwice.naszemiasto.pl Nasze Miasto