Nasza Loteria - pasek na kartach artykułów

Powstaną nowe ścieżki rowerowe w Gliwicach – miasto podpisało umowę na budowę kolejnych tras VIDEO

Paweł Kurczonek
Paweł Kurczonek
Wideo
od 16 lat
Umowa na budowę nowych tras rowerowych w Gliwicach została podpisana 26 września. Łącznie powstanie ok. 8,5 km nowych ścieżek. Wykonawcą zostało Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów, a partnerem spółka Eurovia. Konsorcjum będzie mieć 26 miesięcy na realizację zadania. - Zadanie jest wymagające, mogą zdarzyć się niespodzianki w gruncie, mamy do przebudowy instalacje podziemne – teletechniczne, wodociągowe, energetyczne – tu mogą być niespodzianki, ale nie powinno to wpłynąć na jakość i termin robót – mówi Waldemar Macyszyn, prezes zarządu Przedsiębiorstwa Remontów Ulic i Mostów S.A.

Nowe ścieżki rowerowe w Gliwicach – podpisano umowę na budowę kolejnych tras

Anna Gilner, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich, wyjaśnia, że podpisana 26 września umowa obejmuje przebudowę istniejących dróg rowerowych w Gliwicach oraz stworzenie nowych.

- Przebudowany zostanie ciąg pieszo-rowerowy na ul. Mickiewicza, powstanie chyba najbardziej oczekiwany ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż ul. Toszeckiej, który dalej będzie biec ul. Jachtową – ten odcinek będzie przebudowany i dalej na południe ul. Strzelców Bytomskich. Powstanie również połączenie ulic Wschodniej i Jesiennej, przebudowana zostanie kładka w okolicy parku Chrobrego – wylicza Anna Gilner.

W pierwszej kolejności ruszą prace na ul. Mickiewicza oraz przy połączeniu ulic Wschodniej i Jesiennej, uzyskano już pozwolenia na budowę w tych lokalizacjach. W toku jest uzyskiwanie pozwoleń na prace wzdłuż ul. Toszeckiej.

Waldemar Macyszyn, prezes PRUiM, wyjaśnia, że zadanie obejmie nie tylko wykonanie ścieżek rowerowych, ale również przebudowę infrastruktury podziemnej obejmującej między innymi instalacje teletechniczne, wodociągowe i energetyczne.

- Zadanie, jak każde zadanie drogowe, jest wymagające. Nie wydaje mi się jednak, by było na tyle trudne, żebyśmy nie mogli wykonać go w terminie. Przebudowujemy nie tylko nawierzchnię istniejących chodników, ale mamy również do przebudowy instalacje podziemne, mogą się zdarzyć niespodzianki w gruncie, ale nie powinno to wpłynąć na jakość i termin robót – zaznacza prezes Macyszyn.

W tym momencie w Gliwicach jest już ok. 120 km tras rowerowych, ale władze miasta nie zamierzają na tym poprzestać.

- Dążymy do tego, aby Gliwice były gęsto pokryte drogami rowerowymi, żeby te drogi stanowiły docelowo jeden spójny system, który będzie bezkolizyjny i przyjazny dla użytkowników. By mieli możliwość dojazdu do pracy, do szkoły, na uczelnię, a także możliwość rekreacyjnego korzystania z tych dróg rowerowych – podkreśla Adam Neumann, prezydent Gliwic.

Koszt inwestycji wyniesie ponad 61 mln złotych. Bank Gospodarstwa Krajowego przekazał miastu promesę na dofinansowanie zadania. Jak wyjaśnia prezydent Gliwic, dofinansowanie w wysokości ok. 40 mln zł powinno wpłynąć do kasy miasta pod koniec realizacji inwestycji.

Zobacz także

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gliwice.naszemiasto.pl Nasze Miasto